Sort by
Sort by

ORION se vydává cestou udržitelně získávaného kakaa

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha

Značka ORION je známá intenzivní chutí kakaa. ORION nedbá pouze na chuť, ale i na odpovědnost k prostředí, ve kterém žijeme. Proto všechny produkty této značky od nového roku obsahují 100% udržitelně získávané kakao. ORION tak navazuje na dlouhodobé aktivity společnosti Nestlé, která reaguje na rostoucí poptávku po odpovědně získávaných surovinách. Dnes zveřejnila svůj program na vymýcení dětské práce a inovativní podporu pěstitelů kakaa.

„V ORIONU dbáme na to, aby naše produkty obsahovaly pouze kvalitní suroviny. Vedle lokálního mléka a cukru chceme pro spotřebitele také to nejlepší kakao. Naše 100% udržitelně získávané kakao splňuje všechny standardy ekologické udržitelnosti, férového obchodu a dodržování lidských práv. To stvrzuje také certifikace Rainforest Alliance,“ říká Stanislava Růžičková, marketingová manažerka Nestlé, a dodává: „Naše ekologické smýšlení se odráží i ve výrobě čokolád. V našem závodě ZORA v Olomouci využíváme zelenou elektřinu, která pochází z obnovitelných zdrojů. Navíc máme z našeho závodu nulový odpad na skládky.“

Nestlé dlouhodobě usiluje o udržitelnost v mnoha oblastech a výjimkou není ani pěstování kakaa. Od roku 2009 společnost v rámci svého programu Nestlé Cocoa Plan zlepšuje život farmářů a zvyšuje kvalitu pěstovaného kakaa. Nyní své cíle zintenzivňuje a do roku 2030 plánuje investovat celkem 1,3 miliardy CHF (30,6 miliard Kč) na vymýcení dětské práce.

Nestlé platí farmářům za posílání dětí do škol

Pěstitelé kakaa čelí řadě výzev, které je mohou vést k zaměstnávání svých dětí na rodinných farmách. Nestlé představuje komplexní program, jak pomoct pěstitelům kakaa dosáhnout takového příjmu, aby se uživili a prostřednictvím finančních pobídek je motivuje k posílání dětí do škol a udržitelnému zemědělství. Konkrétně se program opírá o tyto čtyři pilíře:

  • zápis do školy všech dětí v domácnosti ve věku 6–16 let,
  • zavádění správných zemědělských postupů, jako je prořezávání stromů, které zvyšuje produktivitu plodin, a tím zároveň pomáhá zvyšovat příjmy pěstitelů,
  • zvyšování odolnosti vůči klimatickým změnám, například výsadba stinných stromů,
  • zajištění diverzifikovaných příjmů, například pěstováním dalších plodin, chovem hospodářských zvířat, včelařstvím apod.


Zapojením do těchto aktivit rodiny pěstitelů získají ročně až 500 CHF po dobu prvních dvou let. Vyšší finanční podpora na začátku pomůže pěstitelům urychlit zavádění správných zemědělských postupů, zvýšit produktivitu plodin a přirozeně zvýšit příjmy.

Aktuálně tento unikátní program vstupuje do testovací fáze s 10 000 rodin pěstitelů kakaa z Pobřeží slonoviny a do roku 2030 jím Nestlé osloví všechny pěstitele kakaa v celém dodavatelském řetězci.


Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zpět na začátek