Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé pokročilo v zavádění udržitelných obalů

Nestlé pokročilo v zavádění udržitelných obalů
Zpět na Tiskové Zprávy
Praha,

Nestlé dnes představilo úspěšné projekty v oblasti udržitelného balení. Společnost rozšířila testování bezobalového prodeje výrobků ze Švýcarska do Francie a Chile, zdvojnásobila využívaní recyklovaného PET u balení vody, uvedla na trh novou řadu kapslí Nespresso vyrobených z 80% recyklovaného hliníku nebo vyvinula nový recyklovatelný papírový materiál na balení bujónů. V České republice pak rozšiřuje výrobu tyčinek YES! balených do papíru, redukuje kombinované obaly, ztenčuje balení, což v konečném důsledku ušetří v ČR a SR až 50 tun plastů ročně.

Společnost Nestlé rozšiřuje aktivity, aby všechny její obaly do roku 2025 byly recyklovatelné nebo znovu použitelné a aby ve stejném období snížila používání nových plastů o jednu třetinu. V současné době je recyklovatelných nebo znovu použitelných 87 % obalů Nestlé. Nově plánuje investici ve výši 30 mil. USD (669 mil. Kč) na podporu vývoje recyklovaných obalových materiálů vhodných pro potravinářství v USA, zavádí nový opakovaně plnitelný systém na potravu pro domácí zvířata v Chile a nasazuje do výroby nové obaly na bázi papíru.

„Nestlé jako největší potravinářská firma na světě přistupuje k plnění závazku snižování plastového odpadu se vší vážností. Chceme využít naše know-how a náš dosah k řešení problému plastového odpadu všude, kde působíme. Pokračujeme v transformaci našeho balení, máme první pozitivní výsledky v Česku, na Slovensku i ve světě, ale víme, že nás ještě čeká spousta práce,“ říká Vratislav Janda, ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé Česko a Slovensko.

Přestože COVID-19 způsobil vážné změny po celém světě, závazek společnosti k udržitelnému balení zůstává stejný. Nestlé nadále sehrává vedoucí roli při řešení problému znečištění plasty, přičemž rozvíjí aktivity ve třech pilířích představených v lednu 2019:

Pilíř 1: Vývoj nových obalů:

  • Přechod na recyklovatelné papírové obaly v různých kategoriích, např. tyčinky YES! vyráběné v České republice, Smarties ve Velké Británii nebo Maggi bujóny ve Francii.
  • Dětská výživa Gerber používá jako první svého druhu obal z mono materiálu, což výrazně zjednodušuje jeho recyklovatelnost.
  • Značka Nespresso představila nové kapsle vyrobené z 80 % z recyklovaného hliníku, což je důležitým krokem k dosáhnutí cirkularity.
  • Divize Nestlé Waters zdvojnásobila množství použitého rPET od roku 2019 v celém portfoliu neperlivé vody v USA a zvýšila jeho obsah v PET lahvích na 16,5 %.


Pilíř 2: Vytváření bezodpadové budoucnosti

  • Nestlé rozšiřuje využívání opakovaně použitelných a znovu naplnitelných systémů u rozpustných káv a potravy pro domácí mazlíčky. Spolupracuje při tom i s českým startupem MIWA jehož řešení Nestlé úspěšně otestovalo ve svých prodejnách ve Švýcarsku.
  • V srpnu 2020 dosáhlo Nestlé plastové neutrality na Filipínách. To znamená, že Nestlé sesbíralo a společně zpracovalo takové množství plastového odpadu, které je adekvátní plastovému balení nových prodaných výrobků.
  • Projektem STOP Nestlé pomáhá vytvářet udržitelný systém nakládání s odpady v Indonésii a omezovat znečištění oceánů plasty.
  • V Austrálii Nestlé zahájilo pilotní projekt sběru, třídění a zpracování měkkých plastů.
  • Nestlé podporuje zavedení cenově dostupných a účinných povinných systémů rozšířené odpovědnosti výrobců. Identifikovalo 20 zemí, v nichž se tvoří 50 % plastového odpadu společnosti a ve kterých bude systematicky pracovat na zvýšení míry recyklace a zlešení infrastruktury pro nakládání s odpady.


Pilíř 3: Podpora nového chování

  • Společnost Nestlé vytvořila mobilní aplikaci, která pomáhá spotřebitelům v Itálii správně třídit odpad. Podobnou aplikaci nabídne brzy spotřebitelům Nestlé taky v Česku a na Slovensku.
  • Nescafé Dolce Gusto zahájilo spotřebitelskou vzdělávací kampaň na podporu recyklace v Německu a v Mexiku.
  • Nestlé prosazuje změnu chování prostřednictvím školních programů, jako např. projektem EKOROK, který dlouhodobě realizuje na Slovensku.
  • Nový vzdělávací program o obalech Nestlé nabídne svým více než 290 000 zaměstnancům, aby urychlilo změnu chování a pomohlo splnit cíle v oblasti obalů.
  • Přes pilotní programy opakovaně plnitelných a opakovaně použitelných obalových řešení Algramo (Chile), MIWA (Švýcarsko) a Loop (Francie) nabízí Nestlé spotřebitelům také nový zážitek z nakupování.


Společnost dále oznámila, že bude hledat a podporovat inovativní řešení prostřednictvím ocenění Nestlé Creating Shared Value (CSV) Prize, kde nový ročník začíná 30. září. Nestlé ve spolupráci s neziskovou organizací Ashoka rozdělí 250 000 CHF (více než 6 mil. Kč) v grantech na podporu zásadních inovací v oblastech, jako jsou alternativní distribuční systémy a nová řešení na omezení plastového odpadu.

Vývoj a testování nových obalových materiálů šetrnějších k životnímu prostředí řídí Nestlé Institut obalových věd (Nestlé Institute of Packaging Sciences), první svého druhu v potravinářském průmyslu. Institut má kolem 50 vědců, kteří provádějí špičkový výzkum obalových řešení, aby zajistili bezpečnost a použitelnost nových materiálů. Mezi výsledky výzkumu patří nové plnitelné nebo opakovaně použitelné systémy, zjednodušené materiály, papírové obaly s účinnou ochrannou vrstvou a zavedení recyklátu do obalů Nestlé. Institut úzce spolupracuje s více než 180 odborníky na obaly z globální sítě výzkumu a vývoje Nestlé, stejně jako s externími výzkumnými institucemi, start-upy a dodavateli. Nestlé bude i nadále vyvíjet alternativní obalové materiály a nové distribuční systémy, investovat do infrastruktury a spolupracovat se spotřebiteli, aby pomohlo vyřešit problém plastového odpadu.


Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, [email protected], +420 724 420 148


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.