Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Zodpovědný marketing jako cesta k vyvážené stravě

zodpovedny-marketing-header

 

Hrajeme důležitou roli v podpoře vyvážené stravy.

Věříme, že všechny naše produkty mohou být součástí vyváženého jídelníčku. Takový jídelníček zahrnuje dostatek zeleniny, ovoce, luštěnin a celozrnných výrobků, a zároveň příležitostně a v přiměřeném množství také pochutiny.

Srozumitelně označujeme naše produkty, abychom tak transparentně komunikovali jejich složení a nutriční hodnoty. Důležitou roli hraje zodpovědný marketing, prostřednictvím kterého podporujeme zdravý životní styl.

Komunikace našich produktů podléhá přísným pravidlům, zejména pokud jde o kojeneckou výživu a komunikaci směrem k dětem. Příkladem je zákaz komunikace kojenecké výživy určené dětem do 6. měsíce věku a omezený marketing vybraných produktových kategorií směřující svou komunikací na děti do 16 let.

 

Naše závazky v podpoře informovaných rozhodnutí

Tam, kde to umožňuje místní legislativa, jsme si stanovili dva závazky pro kategorie cukrovinek a zmrzliny:

110 kcal
Přehledné značení na obalu

 

Poskytování srozumitelných informací

Pomáháme spotřebitelům vychutnávat si zdravější a vyváženější stravu tím, že na obalech našich produktů poskytujeme úplné a transparentní informace o složení a výživových hodnotách.

Nutriční hodnoty na přední straně obalu

V souladu s platnými předpisy dobrovolně spotřebitelům poskytujeme dodatečné výživové informace, kterém jim pomáhají činit informovanější rozhodnutí.

Různé země mají své vlastní systémy hodnocení výživových profilů potravin, lišící se v pravidlech, výběru potravin i požadavcích na označování. Proto v různých zemích používáme různé systémy značení.

V České republice a na Slovensku používáme systém značení Nutri-Score, který byl vyvinut nezávislými odborníky a je schválen a aplikován také některými dalšími evropskými státy.

Doporučení porcí a jejich velikost

Chápeme, že si lidé chtějí pochutnat na výrobcích, jako je čokoláda a zmrzlina. Snažíme se proto na našich produktech komunikovat nutriční doporučení, včetně doporučení velikosti jedné porce.

Ke stanovení doporučené velikosti porce vytvořily naše vývojové týmy speciální algoritmus, který zohledňuje stravovací návyky, výživová doporučení i legislativní omezení z více než 90 zemí světa.

Inspirujeme vyváženými recepty

Spotřebitelům pomáháme lépe porozumět výživové hodnotě jídel a správnému určování porcí – ať už při plánování jídelníčku, nebo při vyhodnocování nutriční hodnoty pokrmů.

K přípravě chutných a vyvážených jídel inspirují webové stránky Nestlé Professional, na kterých najdete různorodé recepty k přípravě pokrmů i nápojů.

Nejen naše nejmenší pak zaujmou recepty v rámci programu Nestlé pro zdraví dětí sestavené našimi výživovými odborníky a kuchaři tak, aby byly vyvážené a zároveň lahodily dětským chutím.

Zodpovědný marketing

Zdravé stravovací návyky budované od dětství jsou základem kvalitního života. Výzkumy ukazují, že reklama přijímaná dětmi v raném věku může ovlivnit, co a kdy děti jedí. Rodiče hrají zásadní roli v tom, aby u svých dětí od dětství po období dospívání budovali vztah ke zdravému stravování. Neboť právě dobrá výživa je pro jejich růst a vývoj klíčová.

Věříme, že vzdělávání a zodpovědný marketing mohou pomoci rodičům činit informovaná rozhodnutí o výživě jejich dětí. V roce 2023 jsme zveřejnili dvě nové směrnice, které dále posilují náš přístup k zodpovědnému marketingu.

Zodpovědný marketing kojenecké výživy

Jsme přesvědčeni, že kojení je pro miminka tím nejlepším startem do života. Zároveň však cítíme zodpovědnost v poskytování alternativ rodičům a pečujícím osobám, které z různých důvodů zvolí nebo potřebují použít kojeneckou výživu.

Kojení poskytuje dětem nejlepší výživový základ. Proto jsme v lednu 2023 aktualizovali naši Směrnici implementace Kodexu WHO o marketingu náhrad mateřského mléka (Policy for Implementing the WHO Code of Marketing of Breast Milk Substitutes, PDF - 5Mb). Tato směrnice zakazuje ve všech zemích propagaci kojenecké výživy určené pro děti minimálně do 6 měsíců věku.

Dodržování této směrnice je součástí našich obchodních praktik a je součástí naší každoroční zprávy, která je vždy překontrolována naším představenstvem.

Zodpovědný marketing směrem k dětem

Již řadu let uplatňujeme dobrovolná opatření v oblasti zodpovědného marketingu vůči dětem. V návaznosti na naši snahu o inspiraci lidí po celém světě k chutnému a vyváženému stravování jsme v roce 2023 naše dosavadní pravidla ještě zpřísnili. Nová opatření se týkají omezení placené reklamy směřující na děti do 16 let u kategorií, jako jsou cukrovinky, zmrzlina či sladké a slané sušenky.

Zároveň se zavazujeme nesbírat žádná osobní data dětí a spolupracovat výhradně s influencery staršími 18 let. Podrobnosti najdete v naší směrnici Zodpovědného marketingu směrem k dětem (Nestlé Marketing Communication to Children, .pdf, 2 MB).

zodpovedny-marketing-vareni-deti-article

Zpět na začátek