Sort by
Sort by

Purina zavádí do retailu udržitelné multifunkční stojany. Ročně ušetří 4,5 tuny odpadu

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha

Značka krmiva pro psy a kočky Purina, která patří pod společnost Nestlé, bojuje proti zbytečnému odpadu v obchodních řetězcích novými udržitelnými multifunkčními stojany. Ty mají oproti svým kartonovým předchůdcům více než 50x delší životnost a jsou vyrobeny pouze z odpadového materiálu. Na konci životnosti se promění ve farmářské bedýnky. Jediný materiál tak získává hned trojí využití. Purina tím ročně zamezí spotřebě 750 jednorázových stojanů z lepenky vytvářejících nadbytečný nerecyklovatelný odpad.

Značky každoročně v rámci své POS a POP komunikace dodají do obchodních řetězců tisíce kartonových promo stojanů. Ty však vydrží v průměru jen dva týdny, čímž vytvářejí velké množství zbytečného, a hlavně obtížně recyklovatelného, nebo nerecyklovatelného odpadu s negativním dopadem na životní prostředí.

„Purina se postavila problému čelem a našla efektivní řešení šetrné k přírodě. Na míru vyrobené multifukční stojany snižují množství odpadu hned třikrát. Jsou vyrobeny ze zbytkového materiálu vznikajícího při produkci nábytku. Navíc vydrží nejméně dva roky, každý nový stojan tak nahradí více než 20 kusů kartonových. Po skončení své úlohy poslouží pro výrobu něčeho nového, konkrétně farmářských bedýnek,“ popisuje Lenka Soal, manažerka rozvoje Puriny.

Nové stojany šetří nejen přírodu, ale i náklady. U jejich vývoje byli i zástupci obchodního řetězce a merchandiserů. Stojany zrychlují práci řetězcům a díky jednoduchosti montáže i merchandiserům.

„Jde o skvělou inovaci, která šetří množství obalových materiálů, což je pro nás klíčové i ve vlastním počínání v oblasti udržitelnosti,“ říká Jiří Mareček, ředitel pro komunikaci a udržitelnost obchodů Albert, a dodává: „Jsme rádi, že u tohoto konkrétního řešení jsme společně dokázali s úspěchem vyřešit všechny operativní i bezpečnostní aspekty spojené se skladováním stojanu a přinášíme do našich obchodů další prvek, který potěší zákazníky i životní prostředí.“

Za merchandisery zkušenosti hodnotí Helena Černá z PPM Factum: „Ceníme si možnosti ovlivnit vývoj stojanu hned od začátku a využít know-how našich merchandiserů. Jejich zkušenosti se stovkami různých typů vystavení jsou nejen cenné, ale z dlouhodobého hlediska vedou ke snížení nákladů, protože dobře promyšlený stojan šetří hodiny práce potřebné k jeho dohledání, sestavení a naplnění.“

Pilotní fáze projektu, která probíhala ve vybraných hypermarketech Albert, shledala velký úspěch. Purina rozšiřuje stojany do dalších prodejen Albert a doufá, že tím inspiruje i ostatní značky a firmy.

Nepřetržité snižování emisí
Purina svým úsilím navazuje na dlouhodobé environmentální závazky své mateřské společnosti Nestlé. Ta nadále úspěšně pokračuje v jejich plnění, v oblasti ekologické udržitelnosti se jí daří neustále snižovat spotřebu vody a produkci emisí CO2. Cílem je dosažení nulových čistých emisí do roku 2050.


Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zpět na začátek