Sort by
Sort by

Nestlé investuje 25 miliard do udržitelné kávy

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha

Češi v průměru vypijí asi 14 milionů šálků kávy denně, z toho 3 miliony jsou značky Nescafé, která patří pod firmu Nestlé. Nescafé je v Česku i na Slovensku jedničkou na trhu s rozpustnou kávou i kávovými kapslemi. Společnost jako světový lídr reaguje na neustále zvyšující se poptávku a globální klimatické změny dlouhodobou investicí ve výši 25 miliard korun do udržitelného pěstování kávy.

Podle průzkumu GfK Czech je káva nejoblíbenějším horkým nápojem Čechů. V prvním pololetí roku 2022 si ji zakoupilo 9 z 10 domácností. Nejpopulárnější stále zůstává instantní káva, kterou si dopřává více než polovina Čechů. Poslední dobou razantně roste poptávka i po zrnkové. Čtvrtina konzumentů kávy si ji nejraději vychutnává černou, tři čtvrtiny pak s mlékem, cukrem, nebo obojím.

„Světová produkce kávy v současnosti čelí závažným klimatickým změnám. Neustále rostoucí poptávka a nižší úroda kávových zrn je příčinou růstu nákladů, tím i zvyšování cen pro konečné spotřebitele. Nestlé se rozhodlo kritickou situaci řešit a zintenzivnit boj s klimatickými změnami v kávovém odvětví. Společnost se zavázala, že do roku 2030 investuje 25 miliard korun, které zaručí udržitelnější podmínky při produkci kávy,“ říká Patrice Gicquel, marketingový ředitel Nescafé pro střední a východní Evropu.

Podle odhadů se kvůli klimatickým změnám do roku 2050 zmenší vhodná plocha pro pěstování kávy až o 50 %. Úrodu čím dál častěji zasahuje extrémní počasí, ať už jde o sucho nebo výskyt hurikánů. V současnosti je na pěstování kávy závislých 125 milionů lidí, pro které je hlavní obživou. Z toho důvodu Nestlé přichází s rychlou a efektivní finanční podporou, která pomůže farmářům přizpůsobit se novým klimatickým podmínkám, modernizovat zemědělské postupy a edukovat je o regenerativním zemědělství, které zlepší kvalitu půdy i zdraví rostlin.

V České republice se Nestlé zaměřuje na recyklaci kávových kapslí. Ve spolupráci s obchodním řetězcem Tesco zajišťují od letošního roku v Praze a středních Čechách sběr použitých kapslí, které jsou následně recyklovány a využívány jako výrobní materiál pro nové produkty.

Nestlé intenzivně usiluje o udržitelnost ve všech oblastech s ambicí dosáhnout nulových emisí CO2 do roku 2050. Nový plán Nescafé vychází ze závazku nabízet do roku 2025 kávu získávanou ze 100% udržitelných zdrojů a urychlit přechod na regenerativní zemědělství.


Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zpět na začátek