Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlé oznámilo finanční výsledky za rok 2021

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha

Globálně Nestlé zaznamenalo organický růst na úrovni +7,5 %. Roční tržby vzrostly o 3,3 % na 87,1 mld. CHF.

Globálního organického růstu +7,5 % Nestlé dosáhlo díky mimořádně pozitivnímu vývoji v kategorii kávy (např. tržby kávy Starbucks vzrostly o 17,1 %), dvojciferný růst zaznamenala také Purina PetCare.

Posilování kurzu švýcarského franku zredukovalo celkové tržby o 1,3 %. Prodeje vlastnických podílů měly negativní vliv (o -2,9 %). Růst byl ale podpořen mimo jiné pokračující dynamikou maloobchodního prodeje a stabilním oživením prodejních kanálů a reportované tržby tak vzrostly o 3,3 % na konečných 87,1 mld. CHF (vs. 84,3 mld. v roce 2020).

„V roce 2021 jsme se i nadále soustředili na naplňování naší dlouhodobé strategie a zvyšování investic do růstu, přičemž jsme se zároveň vyrovnávali s výzvami globálního dodavatelského řetězce. Náš organický růst byl silný, s rozsáhlým nárůstem tržního podílu, a to zásluhou příkladného plánování, rychlých inovací a intenzivnější digitalizace. Omezili jsme dopad mimořádné nákladové inflace díky pečlivému řízení nákladů a odpovědné cenotvorbě. Celý tým Nestlé prokázal mimořádnou vytrvalost a flexibilitu v náročném prostředí,“ říká Mark Schneider, generální ředitel Nestlé a dodává: „Náš program udržitelnosti dále pokročil. Zvyšujeme spokojenost našich spotřebitelů, pomáháme regenerovat životní prostředí a podporujeme zemědělce v našich dodavatelských řetězcích.“


Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zpět na začátek