Češi jsou mistři v třídění odpadu, a to především plastu a papíru. I přesto existují druhy obalových materiálů, které jim stále dělají problém a neví, kam s nimi – do plastu, papíru, nebo radši do směsi? Dle výsledků průzkumu Ipsos1 více než dvě třetiny Čechů neví, kam vyhodit alobal a téměř pětina mladých lidí špatně třídí dárkový balicí papír. Společnost Nestlé proto přichází s aplikací SORTaPP, která má lidem s tříděním odpadu pomoci.
Problém s nejistotou při třídění některých materiálů je výraznější v období Mikuláše a Vánoc, kdy přibývá množství obalů. Právě kvůli tomu je ještě důležitější obaly správně vytřídit a navrátit tak do recyklačního cyklu. Přestože podle statistik společnosti EKO-KOM pravidelně třídí odpad 73 % Čechů, obaly typické pro Vánoce a předvánoční období dělají některým Čechům při třídění problémy.
Více než dvě třetiny lidí špatně třídí alobal, ze kterého se vyrábí například obaly na vánoční čokoládové figurky nebo čokolády do oblíbených vánočních kolekcí. U dárkového balicího papíru bez povrchové úpravy jsou na tom Češi lépe, správně jej třídí většina. Mírné nedostatky zde mají lidé od 18 do 25 let, téměř 20 % z nich jej vytřídí špatně.
Na tento problém zareagovala společnost Nestlé a vyvinula aplikaci SORTaPP. Nejen ve vánočním období je aplikace chytrým pomocníkem, který poradí s tříděním tam, kde si lidé nejsou jistí. „Ačkoliv na většině produktů jsou uvedeny recyklační značky, existují jich desítky a jejich rozpoznání tak může být složité. Chtěli jsme spotřebitelům tuto situaci ulehčit, aby si s tříděním už nemuseli lámat hlavu a mohli svůj čas věnovat zábavnějším věcem. Proto jsme vytvořili univerzálního chytrého pomocníka. Je jím aplikace SORTaPP, která vám pomůže rozeznat recyklační značky na všech obalech výrobků a poté vám poradí, do kterého druhu kontejneru je vyhodit. S aplikací si budete jistí, že odpad vytřídíte správně a příroda vám bude vděčná,“ přibližuje tisková mluvčí Nestlé Tereza Skrbková aplikaci SORTaPP, se kterou lze správně roztřídit obaly všech firem a značek. Aplikace je zatím funkční pouze na zařízeních s operačním systémem Android.
1Průzkum od Instant Research na 506 respondentech, listopad 2022.
Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.