Sort by
Sort by

Nestlé testuje vratné stojany na zboží. Mají 5krát nižší environmentální zátěž než jejich předchůdci

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha

Společnost Nestlé snižuje zbytečný odpad v retailu. Ve spolupráci s řetězcem PENNY a společností POSpooling spouští 26. října pilotní projekt opakovaně využívaných prezentačních stojanů v prodejnách. Doposud využívané kartonové stojany, které se často po dvou týdnech vyhazují, nově nahradí drátěné modely navržené na principech cirkulární ekonomiky. Nový systém snižuje ekologickou zátěž a současně šetří lidské zdroje v provozu.

Tisíce jednorázových kartonových stojanů na zboží, tzv. POS stojanů, se ročně vyhodí v prodejnách obchodních řetězců. Někdy se vytřídí, jindy skončí ve směsném odpadu. Zbytečnému odpadu chce předejít Nestlé, které testuje nové cirkulární stojany vyvinuté společností POSpooling v deseti vybraných prodejnách PENNY. Zákazníci zde mohou z nových stojanů vybírat nejprodávanější čokoládovou tyčinku v Česku, kterou je KOFILA. „PENNY je ideálním partnerem nejen díky vysokému počtu prodejen, ale i kvůli tomu, že stejně jako my vnímá udržitelnost jako jednu ze svých priorit,“ dodává Lenka Soal, trade marketing manažerka Nestlé, a pokračuje: „chceme otevřít a zjednodušit cestu k využívání těchto stojanů všem dodavatelům z řad potravinářských a FMCG firem. Čím více dodavatelů bude stojany sdílet, tím bude nižší dopad na životní prostředí i nižší náklady.“

Šetří vodu, energii, náklady a zefektivňují práci v obchodě

Jedná se o efektivní náhradu neekologického způsobu hospodaření ve stylu „spotřebuj a vyhoď“. Díky permanentnímu řešení se sdílením minimalizuje celková environmentální zátěž, což potvrzuje také studie LCA (Life Cycle Assessment). Navíc systém sdílených stojanů pomáhá řešit budoucí problémy s nedostatkem dřeva, výrobků z něj, tedy i papíru, a jejich dalšího využití a recyklace. „Z ekonomického pohledu je cílem nezvyšovat současné náklady spojené s nákupem jednorázových stojanů. Jedná se tedy o udržitelné řešení bez negativního dopadu na náklady, což je poměrně vzácné,“ doplňuje Lenka Soal z Nestlé. Stojany ušetří také čas zaměstnancům maloobchodů, kteří likvidací kartonových předchůdců trávili denně až hodinu. „Ukazujeme, jak lze aplikovanou cirkulární ekonomiku dělat v praxi. Teorie je všude hodně, ale jedině reálné zkušenosti nás posunou dál,“ říká Mirka Procházková, jednatelka společnosti POSpooling s.r.o.

Systém jako u palet

Cirkulární POS stojany fungují na podobném sdíleném systému jako CHEP nebo LPR palety. Stojan se z prodejny vrací zpět k výrobci, který jej následně může pronajmout jinému dodavateli. Po vyprodání zásob se stojany složí, aby zabraly minimum místa. Následně pokračují do centrálního skladu, kde se očistí, opraví a připraví k dalšímu použití. Jeden týden může stojan sloužit například v drogerii a jindy zase podporovat prodej v supermarketu. Studie životního cyklu (LCA), kterou si Nestlé nechalo zpracovat u LCA Studio s. r. o., srovnává environmentální dopady kartonových a cirkulárních stojanů, přičemž cirkulární (drátěný) stojan z pohledu celkové environmentální zátěže na životní prostření vychází až 5krát lépe než stojan kartonový. Velkou změnou je nastavení nového procesu vratné logistiky.

„Používáme sdílený systém palet a víme, jak je nejen efektivní, ale v důsledku také šetrný k přírodě. Proto jsme rádi, že díky spolupráci s Nestlé Česko a společností POSpooling můžeme jako první v retailu na našem trhu využít také řešení sdílených POS stojanů. V současné době denně likvidujeme stovky papírových stojanů od promovaných produktů. A nejde jen o úsporu papíru a snížení naší ekologické zátěže přírody, ale také o úsporu času našich zaměstnanců, ať už přímo na prodejnách nebo v logistice, i snazší manipulaci,“ popisuje výhody sdílených stojanů Tomáš Kubík, vedoucí komunikace PENNY.


Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, Bon Pari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zpět na začátek