Sort results by
Sort results by

Nescafé využívá sílu kávy ke zlepšení životů lidí po celém světě

Nescafé využívá sílu kávy ke zlepšení životů lidí po celém světě

Nescafé je jednou z nejpopulárnějších značek kávy na světě. Každý sedmý vypitý šálek oblíbeného nápoje se pojí s touto ikonickou značkou. Málokdo ale ví, že pěstování kávy provází množství nejistot. Týkají se především příjmů farmářů a zdraví jejich plodin. Z tohoto důvodu Nestlé před deseti lety zahájilo ambiciózní Nescafé plán, jehož cílem bylo zlepšení života farmářů pěstujících kávu. Od jeho vzniku do nej Nestlé investovalo 350 milionů švýcarských franků (8,5 mld. českých korun).

Dnes můžeme říct, že Nescafé plán pomohl zvýšit příjmy zemědělců, omezit negativní dopad kávových farem a továren na životní prostředí a zvýšit životní podmínky farmářským komunitám v mnoha zemích, jako je např. Brazílie, Kolumbie, Pobřeží slonoviny, Keňa, Mexiko, Filipíny nebo Vietnam. S ohledem na dosažené úspěchy v minulých 10 letech plánuje společnost v programu pokračovat a zároveň zintenzivní své úsilí v oblasti udržitelného získávání kávy.

Philipp Navratil, viceprezident a ředitel strategie pro kategorii nápojů Nestlé, řekl: “Spolu s našimi partnery a 230 agronomy Nescafé jsme zlepšili nejen efektivitu, ale i zemědělské postupy na farmách, což farmářům umožnilo prodávat kávu pěstovanou udržitelným způsobem za prémiovou cenu. Dále jsme diverzifikovali zdroje jejich příjmů, abychom snížili jejich závislost na monokulturách. Tady však nekončíme. Naše programy se zaměří na další zlepšování sociálních podmínek na kávových farmách. Zvýšíme i naše úsilí v oblasti dodržování pracovních práv, ochrany dětí a posílení postavení mládeže a žen.”

Do roku 2025 značka Nescafé plánuje dokončit přechod na 100% udržitelnou a zodpovědně získávanou kávu, jejíž původ bude transparentně dohledatelný až ke skupinám zemědělců. Ověření a certifikaci kávy zabezpečí nezávislé organizace.

Nescafé plánuje snižovat a odstranit emise CO2 vznikající při pěstování kávy a následném zpracování a výrobním procesu. Značka bude zároveň používat pouze ekologicky nezávadné obaly. Tyto konkrétní kroky jsou součástí plánů Nestlé dosáhnout závazku plné recyklovatelnosti balení do roku 2025 a nulových čistých emisí do roku 2050.

Aktivity pro zlepšení života farmářů v regionech produkujících kávu po celém světě hodnotí Rainforest Alliance, která je partnerem Nescafé. Organizace pravidelně vyhodnocuje využívání osvědčených postupů na farmách a vývoj souvisejících ukazatelů, jako je např. produktivita.

„Naše partnerství se společností Nestlé v rámci Nescafé plánu má za cíl zlepšení a optimalizaci pěstování kávy. Nestlé a Rainforest Alliance spolupracují na školeních farmářů, monitoringu a hodnocení výsledků. Jsme rádi, že můžeme být na této cestě partnerem Nestlé,“ řekl Alex Morgan, ředitel pro hlavní trhy Rainforest Alliance.

Díky realizaci Nescafé plánu od roku 2010 dosáhlo Nestlé těchto výsledků:

  • V současnosti je 75 % kávy pro výrobky Nescafé získáváno zodpovědným způsobem. Jen v roce 2020 značka Nescafé zakoupila více než 649 000 metrických tun kávy, která byla získána zodpovědně, což je největší objem od jediného kupce kávy;
  • Distribuovali jsme 235 milionů vysoce výnosných kávových sazenic odolných vůči chorobám, což překročilo původní cíl 220 milionů. To přispělo k renovaci téměř 120 000 hektarů kávových farem po celém světě;
  • Vyvinuli jsme a uvedli na trh 15 nových odrůd kávy Arabica a Robusta v pěti zemích: Mexiko, Kolumbie, Ekvádor, Filipíny a Thajsko. Tyto odrůdy mají vyšší výnosnost, odolnost a vynikající kvalitu;
  • Uskutečnili jsme více než 900 000 školení farmářů o správných zemědělských postupech. Cílem bylo optimalizovat produktivitu a náklady pěstování, zlepšit kvalitu úrody a snížit ekologickou stopu pomocí účinných zavlažovacích metod nebo technik prořezávání;
  • Zlepšili jsme postavení více než 10 000 žen a mladých farmářů prostřednictvím rozvojových programů vedení a školení o ekonomickém plánování domácností;
  • Posílili jsme obchodní dovednosti více než 10 000 farmářů se zaměřením na finanční gramotnost, výkaznictví a podnikání.

 

Do konce roku 2021 Nestlé zveřejní nový a rozšířený Plán udržitelnosti Nescafé. Společnost bude i nadále intenzivně pracovat na podpoře robustnějšího a udržitelnějšího odvětví kávy.

Stáhněte si zprávu: Our sustainable journey - Ten years of the Nescafé Plan (pdf, 4 Mb)