Naše závody

Spoločnosť Tivall bola založená v roku 1986 v Izraeli. Zameriava sa na vyvážené vegetariánske a vegánske produkty, predovšetkým na mrazený a chladený sortiment, s ktorým prerazila nielen na domácom izraelskom trhu, ale aj v Európe.
Od roku 2007 začala spoločnosť prevádzkovať výrobný závod v Krupke pri Tepliciach. Jeho výstavbu a spustenie iniciovalo potravinárske zoskupenie Osem, ktoré je reprezentantom Nestlé v Izraeli a s ktorým sa Tivall medzičasom spojil. Investícia do nového závodu priniesla až 200 pracovných miest. Vegetariánske a vegánske chladené pokrmy zo závodu v Krupke odvtedy smerovali na celý rad európskych trhov, predovšetkým do Francúzska, Škandinávie, krajín Beneluxu alebo až do USA.
Tivall, so zastúpením v Česku, sa v roku 2018 stal oficiálne súčasťou rodiny Nestlé pod názvom Nestlé Krupka. Nový vlastník investoval veľa prostriedkov do zvýšenia počtu personálu a rozšírenia výroby. Závod Krupka sa tak začal rýchlo rozrastať a na jeseň 2020 mal už vyše 500 zamestnancov a v prevádzke tri výrobné linky.
Rastlinné chladené výrobky z továrne v Krupke sú v obchodoch známe pod značkou Garden Gourmet. Značka sa snaží podporovať alternatívny prístup k stravovaniu a prinášať chutné výrobky rastlinného pôvodu pre všetkých, ktorí sa stravujú vegetariánsky, vegánsky alebo flexitariánsky. Sortiment závodu bol vyvážaný pôvodne hlavne do zahraničných reťazcov, akými sú napríklad britské Tesco alebo Sainsbury´s. Značka vstúpila na český trh v roku 2019, na slovenský o rok neskôr.

Závod Sfinx založil v Holešově v roce 1863 Philipp Kneisl. Fabrika po svém založení stále zvětšovala objem výroby, po první světové válce se výrobní sortiment rozrostl o figurky či bonboniéry. Po 53 letech se přemístil do Všetul, kde továrna sídlí dodnes.
Ve Sfinxu se vyrábí nejrůznější bonbóny. Mezi známé značky, které závod produkuje, patří tvrdé bonbóny BON PARI, Hašlerky, Slávie, Klokanky, Beskydky či bonbóny Anticol. Se Sfinxem jsou také neodmyslitelně spjaté želé bonbóny značky JOJO.
Výrobky ze Sfinxu neputují jen na český a slovenský trh, ale míří i do zahraničí, hlavně do Velké Británie, ale například také do Austrálie. Důraz na kvalitu ilustruje moderní laserový systém, který prosvícením v mžiku zkontroluje, zda každý želatinový bonbón má zcela dokonalý povrch i obsah.
Sfinx momentálně zaměstnává více než 360 zaměstnanců a řadí se mezi nejatraktivnější zaměstnavatele v regionu. Závod mimo jiné také pracuje na snižování vyprodukovaného odpadu a omezuje spotřebu vody a energie.

Počátky závodu Zora sahají až do konce 19. století. Výrobu továrnici zahájili v roce 1899 v historickém centru Olomouce. V roce 1910 se továrna přemístila do větší výrobní haly, kde sídlí dodnes.
V meziválečném období byly cukrovinky z olomoucké továrny velice oblíbené. Po válce se Zora stala součástí národního podniku „Československé čokoládovny“, její úspěch však neupadal. Státní podnik se po roce 1989 stal akciovou společností.
Na přelomu století se olomoucká čokoládovna stala největším tuzemským výrobcem tabulkových čokolád a bonboniér. V Zoře se vyrábí také rodinami oblíbené vánoční kolekce.
Se závodem Zora je spjata značka Orion. Její čokoládovna byla původně v Praze, v roce 2004 se však jejím novým domovem stala právě olomoucká Zora.
Závod vyrábí spoustu oblíbených cukrovinek. Kdo by neznal tyčinku Margot, Ledové kaštany, tyčinku Milena, Kofilu nebo Deli. Svou oblibu si získala také čokoláda Studentská pečeť a bonboniéry Modré z nebe. Závod vyrábí a následně vyváží produkty i pro zahraniční trhy. Jedná se například o tyčinku NUTS a bonboniéry Black Magic nebo After Eight.
V roce 2011 byla nainstalována linka OPM na výrobu dezertů. O deset let později ji doplnila linka Pick and place, která pomohla k postupné automatizaci balení dezertů. Ve stejném roce došlo následně k automatizaci přesunu zboží mezi linkami OPM a Pick and place. Některých dezertů se tak za celou výrobu nemusí dotknout lidská ruka.

Závod Carpathia bol založený v roku 1875. Na Hornej Nitre vtedy rodina Heumanovcov založila pálenicu, netušiac, že po čase začne produkovať aj ďalší sortiment ako džemy a marmelády. Táto zmena pomohla Carpathii prežiť vojnové obdobie a neskrachovať. Počas druhej svetovej vojny vyhlásili podnik za nenahraditeľný, vyrábal teda s plným vyťažením kapacít potraviny pre armádu.
V šesťdesiatych rokoch prešiel podnik veľkou zmenou. Závod zmenil svoje zameranie na produkciu dehydratovaných výrobkov, tak ako ho poznáme dnes. Po roku 1989 sa jeho výroba sústredila predovšetkým na sortiment dehydratovaných produktov – bujónov a polievok. Už v roku 1993 mohol podnik vďaka investičným programom spustiť výrobu na nových linkách a v nasledujúcom roku sa začala produkcia sortimentu pod značkou Maggi.
Súčasná Carpathia je moderný potravinársky výrobca, ktorého sortiment nie je obľúbený len na českom a slovenskom trhu, ale aj na zahraničných. Nestlé Slovensko, s. r. o., sa tak dlhodobo radí medzi najvýznamnejších slovenských exportérov potravín.
Závod vykročil smerom k automatizácii a robotizácii. Objem výroby sa zvyšuje a spoločnosť investuje do nových moderných vysokorýchlostných liniek na produkciu bujónov. Podnik začína s výrobou kociek Maggi a dvojzložkových bujónov, ktoré tvoria bujónová hmota a vrstva byliniek. Tieto výrobky sa prevažne vyvážajú. Podnik ide tiež v ústrety jedálenským trendom a spúšťa výrobu bioproduktov.