Sort by
Sort by

Produkty Garden Gourmet z Krupky u Teplic putují do světa

Späť na Tlačové Správy
Praha

Ve městě Krupka v Ústeckém kraji se nachází závod vyrábějící vegetariánské a veganské výrobky Garden Gourmet, které odtud putují do celé Evropy a Severní Ameriky. Tento moderní závod měsíčně vyexpeduje 1 700 tun výrobků, na kterých si můžou pochutnat lidé ve 33 zemích světa. Produkce a následný export tohoto závodu dosáhl v roce 2020 úrovně 1,7 mld. Kč. Na lokální český a slovenský trh putuje 320 tun. Díky vzestupujícímu trendu flexitariánství a vegetariánství objem jejich produkce stále roste. I z toho důvodu společnost Nestlé v minulosti investovala do rozšíření závodu více než 800 mil. Kč. V plánu má další investice do zkvalitnění procesů, které značce umožní být do roku 2022 uhlíkově neutrální.

„Závod v Krupce je v současnosti naší jedinou továrnou v Evropě, která vyrábí rostlinné alternativy masa. Tyto produkty pak putují do celé Evropy – největší podíl se vyváží do Francie (17 %), Německa (17 %), Nizozemí (12 %), Velké Británie a Irska (11 %) a severských zemí (8 %) i na trhy Severní Ameriky. Na český trh jsme Garden Gourmet uvedli v roce 2019 a od té doby se produkce výrobků znásobila. Důvodem rostoucí popularity značky je určitě snaha spotřebitelů o zdravější stravování. Navíc jsou zatím i etické důvody z hlediska ochrany zvířat i nezanedbatelná podpora ekologické udržitelnosti. Například výroba rostlinných produktů je mnohem efektivnější z hlediska využití vody a půdy a šetrnější k ovzduší, do nějž se uvolní o 80 % méně skleníkových plynů než při klasické masové alternativě,“ říká Robert Kičina, tiskový mluvčí Nestlé Česko. A dodává: „Značka Garden Gourmet se navíc zavázala, že se stane do roku 2022 uhlíkově neutrální. V plánu má například přesunout své zdroje sóji z globálních na lokální či vykompenzovat spotřebu CO2 podporou projektů zabývajících se biodiverzitou.“

V závodě v Krupce aktuálně pracuje přibližně 600 zaměstnanců. Závod tak výrazně pomáhá s nezaměstnaností, která je v Ústeckém kraji jednou z nejvyšších v ČR. V rámci největší investice Nestlé na území České republiky od vstupu společnosti na trh, došlo v závodě k rozšíření výrobní budovy a pořízení nových strojů. Zvětšení se dočkaly také sklady surovin a byla posílena infrastruktura týkající se energií a tepelných a chladících médií. Společnost Nestlé je od roku 2017 100% vlastníkem tohoto závodu.

S Garden Gourmet zdravě i chutně

Značka Garden Gourmet vznikla již v roce 1986 a od té doby rozšířila své portfolio o mnoho druhů vegetariánských a veganských pokrmů. Na český trh značka vstoupila v roce 2019 a tímto krokem Nestlé Česko poprvé vstoupilo do segmentu chlazených vegetariánských a veganských produktů. Výrobky Garden Gourmet mají vyvážené nutriční hodnoty. Většina z nich obsahuje sójovou bílkovinu, se všemi 9 esenciálními aminokyselinami, které si tělo nedokáže samo vyrobit a potřebuje je přijímat ze stravy. Díky vysokému podílu zeleniny a ingrediencí rostlinného původu jsou tyto výrobky také bohatým zdrojem vlákniny. Jako pomocník při výběru potravin spotřebitelům nově slouží Nutri-Score, který posuzuje produkty na stupnici od A do E podle výživové hodnoty. Většina produktů spadá do kategorie A nebo B. Za výrobky Garden Gourmet stojí speciální tým odborníků, skládající se od šéfkuchařů až po procesní a obalové inženýry.

Zodpovědnost v celém dodavatelském řetězci

Sója, která je ve výrobcích hlavní surovinou, je pěstována v souladu s principy udržitelnosti. Ještě nedávno ji závod získával z 50 % ze Srbska a z 50 % z USA. Cílem do budoucna však je používat sóju pro všechny výrobky pouze z Evropy. Všichni dodavatelé společnosti Nestlé musí dodržovat standardy zodpovědného získávání. To znamená respektovat lidská práva a zajistit, aby pěstování těchto surovin nezpůsobovalo například odlesňování nebo jiné ekologické katastrofy. Garden Gourmet nezapomíná ani na obaly, které jsou recyklovatelné. Navíc postupně přechází ze zelených obalů na bezbarvé, ty totiž mají při recyklaci vyšší hodnotu.

Objem výroby Garden Gourmet se za posledních 5 let téměř zčtyřnásobil. Hlavním cílem značky Garden Gourmet je snižování spotřeby masa a podporování udržitelnosti a ekologie, prostřednictvím rozšiřování nabídky bezmasých pokrmů. Dalším krokem, který značka v tomto směru hodlá učinit je být do roku 2022 uhlíkově neutrální.

Nejpopulárnější v ČR je Sensational Burger

V současnosti Garden Gourmet nabízí na českém trhu tři produktové řady. První z nich je Sensational s Mexickými kousky, Sensational klobásou, Sensational mletým a Sensational burgerem, který je na českém trhu favoritem. Další řadou jsou Alternativy masa, kam spadá Veggie grilovaný filet, Veggie kuličky, Veggie kuličky (mražené), Veggie burger, Veggie burger (mražený), Veggie nugetky (mražené), Veggie nudličky a Veggie řízek, který se na českém trhu také těší mimořádné oblibě. Poslední řadou jsou Zeleninové dobroty, kam patří Falafel a Veggie rondo špenát a sýr.


Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 148


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Späť na začiatok