1981-2005

Směrem k výživě a vyváženému životnímu stylu

Po letech růstu se Nestlé zbavuje neziskových značek a v souladu s novou vizí „Nutrition, Health and Wellness“ (výživa, zdraví a vyvážený životní styl) propaguje ty, jež vycházejí vstříc spotřebitelům, kteří se stále více zajímají o své zdraví. Firma expanduje v USA, východní Evropě a Asii a zaměřuje se na získání globální vedoucí pozice v kategoriích zmrzlina, potrava pro domácí mazlíčky a minerální vody.

Milníky

1981

Na trh je uvedena nová řada Stouffer’s Lean Cuisine se sníženým obsahem tuku a kalorií, vykazuje působivé prodeje. Nestlé spolu s firmou L’Oréal zakládají společně společnost Galderma zaměřenou na dermatologii. Světové zdravotnické shromáždění přijímá Kodex Světové zdravotnické organizace (WHO Code) o náhražkách mateřského mléka a Nestlé je jednou z prvních společností, které na jeho základě vyvinou interní pravidla a aplikují je napříč svým byznysem.


1985

Carnation company

Akvizicí americké společnosti Carnation Company za tři miliardy dolarů přidává Nestlé do svého portfolia takové značky, jako jsou Carnation a Coffee-Maté. Nákupem značky Friskies vstupuje také na trh potravy pro domácí mazlíčky.


1986

Nespresso

Příběh značky Nespresso začíná jednoduchým nápadem: umožnit každému připravit si perfektní šálek kávy, stejně jako od zkušený barista.


1988

KitKat, Nuts, Smarties

Nestlé kupuje britského výrobce cukrovinek Rowntree Mackintosh a do jejího portfolia tak přicházejí značky KitKat, After Eight a Smarties. Akvizicí získává též italskou skupinu Buitoni-Perugina vyrábějící těstoviny, omáčky a cukrovinky.


1991

Spolu s General Mills zakládá Nestlé podnik Cereal Partners Worldwide, který po celém světě vyrábí a prodává snídaňové cereálie. Další společný podnik, Beverage Partners Worldwide, je založen společně s The Coca-Cola Company, a vyrábí a prodává různé značky nápojů včetně Nestea.


1992

Perrier

Nestlé dále rozvíjí svou pozici na trhu minerální vod akvizicí francouzské skupiny Perrier Group. V roce 1993 je vytvořena samostatná společnost Nestlé Sources Internationales, která je v roce 2002 přejmenována na Nestlé Waters.


1997

Nový generální ředitel Peter Brabeck-Letmathe vidí potenciál v personalizované výživě. S příchodem nového milénia definuje pozici Nestlé coby lídra v oblasti výživy, zdraví a vyváženého životního stylu („Nutrition, Health and Wellness“).


1998

woman drinking Nestlé Pure Life

Nestlé kupuje italského výrobce minerálních vod, skupinu Sanpellegrino Group. V rozvojových zemích je na trh uvedena značka Nestlé Pure Life pro zajištění čisté a zdravotně nezávadné vody. O dva roky později je v Evropě na trh uvedena voda Aquarel.


2000

farmers

Je založena iniciativa SAIN (Sustainable Agricultural Initiative Nestlé) zaměřená na podporu spolupráce s místními farmáři. Cílem je zlepšení jejich životní úrovně a zajištění dlouhodobě udržitelných dodávek surovin.


2001

selection of Nestlé Purina Petcare products

Nestlé kupuje amerického výrobce potravy pro domácí mazlíčky Ralston Purina a spojuje ji s Nestlé Friskies Petcare. Vzniká tak nový lídr v této kategorii, Nestlé Purina Petcare.


2002

Mövenpick ice cream

Po expanzi zmrzlinového byznysu v devadesátých letech, kupuje Nestlé licenční práva na distribuci prémiové značky Häagen-Dazs v Kanadě a USA. V roce 2003 pak kupuje značky Mövenpick a Dreyer’s Grand Ice Cream. Akvizicí ve výši 2,6 miliardy dolarů získává také výrobce mražených jídel Chef America.