1960-1980

Od mražených jídel po léčiva

Díky akvizicím vstupuje Nestlé do rychle rostoucích kategorií, jako jsou mražená jídla, a rozšiřuje tak svůj tradiční byznys založený na mléce, kávě a konzervovaných potravinách. V sedmdesátých letech firma rozšiřuje své portfolio na léčiva a kosmetiku. Začíná také přitahovat kritiku aktivistických skupin, které ji obviňují z neetického marketingu dětské výživy. Později se Nestlé stává jednou z prvních firem, která napříč celým svým byznysem aplikuje Kodex Světové zdravotnické organizace ohledně náhražek mateřského mléka.

Milníky

1960

Frisco and Jopa posters

S rostoucím počtem domácností, které si zakoupily mrazáky, roste i poptávka po zmrzlině. Nestlé těží ze svého růstu a kupuje německého výrobce Jopa, francouzskou firmu Heudebert-Gervais a v roce 1962 přidává i švýcarskou značku Frisco. Firma také kupuje britského výrobce konzervovaného jídla, firmu Crosse & Blackwell.


1962

Findus products

Nestlé kupuje od švédského výrobce Marabou značku mražených jídel Findus a rozšiřuje ji i na zahraniční trhy. Od roku 1945 je Findus jednou z prvních společností prodávajících mražené jídlo v Evropě.


1968

Chlazené mléčné výrobky jsou stále oblíbenější. Nestlé kupuje francouzského výrobce jogurtů Chambourcy. Ten začátkem sedmdesátých let uvádí na trh řadu jogurtů Sveltesse určených pro spotřebitele pečující o své zdraví a hlídající si svou váhu.


1969

Nestlé kupuje podíl ve francouzské značce Vittel a vstupuje na trh minerálních vod.


1973

Stouffer's advertisement

Ve snaze upevnit pozici svého portfolia konzervovaných a mražených jídel na anglosaských trzích, přebírá Nestlé výrobce mražený jídel Stouffer Corporation a v roce 1976 kupuje výrobce konzervovaných jídel Libby, McNeill & Libby.


1974

Nestlé poprvé rozšiřuje své portfolio za hranice potravin a nápojů a stává se menšinovým akcionářem globální firmy L’Oréal.


1977

Pod novým jménem Nestlé S.A. pokračuje firma ve své diverzifikaci a kupuje výrobce farmaceutických a oftalmologických výrobků Alcon Laboratories. Pokles podílu kojících matek vede některé aktivisty k zpochybňování marketingových strategií výrobců kojenecké výživy včetně Nestlé. V roce 1977 vyhlašují bojkot výrobků Nestlé.