1939-1947

Přichází bouře

Vypuknutí druhé světové války v roce 1939 ovlivnilo prakticky všechny trhy, ale společnost Nestlé & Anglo-Swiss pokračovala v činnosti obtížným okolnostem navzdory a dodávala své výrobky civilistům i ozbrojeným silám. V roce 1947 přidala firma do svého portfolia i polévky a kořenící směsi Maggi a přijala jméno Nestlé Alimentana.

Milníky

1939

Nescafé ads

V obavě z možné okupace Švýcarska nepřátelskými vojsky, přemisťuje Nestlé & Anglo-Swiss některé manažery do nové kanceláře v americkém Stamfordu, která za války funguje jako druhá centrála. Boje v Evropě znemožňují firmě odtud vyvážet mléko, Afrika a Asie jsou tak zásobovány z USA a Austrálie a je dále posílena produkce v Latinské Americe.


1942–1945

Nestlé chocolate ad

Druhá světová válka zpočátku zpomaluje prodeje Nescafé, to se ale s pokračujícími boji mění. Po vstupu USA do války získávají značky Nestlé rychle popularitu mezi americkými vojáky. Na konci války je Nescafé zahrnuto i do balíčků pomoci CARE pro Japonsko a Evropu. Na konci čtyřicátých let je na trh uveden nápoj Nestea.


1947

Maggi posters

Nestlé & Anglo Swiss se spojuje se švýcarskou firmou Alimentana, která vyrábí polévky, bujóny a kořenící směsi Maggi. Společnost se přejmenovává na Nestlé Alimentana. Historie Alimentany začíná v roce 1884, kdy Julius Maggi v boji proti podvýživě vyvinul dehydratovanou polévku bohatou na bílkoviny.