1919-1938

Krize a příležitost

S koncem války klesá i poptávka po konzervovaném mléce, a v roce 1921 se Nestlé & Anglo-Swiss potýká se zásadní krizí. Společnost se vzpamatuje, ale opět je otřesena pádem burzy na Wall Streetu v roce 1929, jež redukuje nákupní sílu spotřebitelů. Toto období však přináší i mnoho pozitiv: firma dostává profesionální management, vývoj a výzkum je centralizován a na trh jsou uvedeny průkopnické výrobky, jako je Nescafé.

Milníky

1921–1922

Nestlé laboratory in Vevey, Switzerland

Klesající ceny a vysoká úroveň zásob vede v roce 1921 k první, a jediné finanční ztrátě pro Nestlé & Anglo-Swiss. Bankéř Louis Dapples se stává krizovým manažerem a poprvé navrhuje jmenování profesionálních manažerů. Administrativa je centralizována, výzkum a vývoj je konsolidován do jedné laboratoře ve švýcarském Vevey.


1929

advertising by chocolate company Peter-Cailler-Kohler

Firma kupuje největšího švýcarského výrobce čokolády, firmu Peter-Cailler-Kohler, jejíž počátky se datují do roku 1819, kdy François Louis Cailler vytvořil jednu z prvních čokoládových značek v zemi. Čokoláda se stává nedílnou součástí podnikání Nestlé & Anglo-Swiss.


1934

Milo poster

Sladový čokoládový nápoj Milo je uveden na trh v Austrálii a díky svému úspěchu je později exportován na další trhy. I v tomto meziválečném období pokračuje firma ve vývoji kojenecké a dětské výživy a v roce 1934 uvádí na trh pod značkou Pelargon plnotučné sušené mléko obohacené lakto-bacily k zlepšení stravitelnosti.


1936

chocolate advertising posters

Konkurenční prostředí na švýcarském čokoládovém trhu vede firmu Nestlé-Peter-Cailler-Kohler k inovacím. Na trh je uvedena bílá čokoláda Galak a o rok později i aerovaná čokoláda s medem Rayon. Vitamíny jsou hlavním hitem mezi zdraví prospěšnými výrobky třicátých let, proto Nestlé v roce 1936 uvádí na trh vitamínový doplněk Nestrovit.


1938

Nescafé

Na trh je uvedeno Nescafé coby „práškový extrakt čisté kávy“, jež si uchovává přírodní kávovou chuť a může být připraven jednoduše přidáním horké vody. Duchovním otcem tohoto výrobku je Max Morgenthaler, který na něm začal pracovat v roce 1929, když brazilská vláda požádala Nestlé & Anglo-Swiss, aby našla využití pro obrovský přebytek úrody kávy.