Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Do roku 2030 pomůžeme 50 milionům dětí vést zdravější život.

Nestlé pro zdraví dětí - video

 

Výživa je klíčem k zajištění zdravého vývoje dítěte. Avšak jako obvykle je teorie jedna věc a praxe jiná. Motivace dětí k tomu, aby jedli více zeleniny a ovoce, zajištění toho, aby jejich jídla byla co nejvýživnější, a začlenění různorodých zdrojů bílkovin — včetně rostlinných alternativ — mohou být někdy pro rodiče a opatrovníky náročné.

Nestlé pro zdraví dětí spojuje veškeré naše snahy podporovat rodiče a opatrovníky v jejich úsilí vychovat zdravější děti. Celosvětově uvádíme na trh jídla a nápoje obsahujících více živin, abychom tak reagovali na výživové potřeby dětí, a zároveň poskytujeme prostřednictvím školních programů vzdělávání v oblasti výživy, jakož i tipy pro každý den a zdravé recepty pro rodiče. Naší ambicí je do roku 2030 pomoci 50 milionům dětí vést zdravější život.

Zapojení dětí do přípravy jídel vede k osvojení zdravějších stravovacích návyků. Zkrátka — kvalita jejich stravy je vyšší a děti mají větší sklon jíst ovoce a zeleninu. Proto podporujeme a prosazujeme „spolupráci“ — jakmile se rodiče a děti sejdou v kuchyni.

Proč je nejlepším jídlem to, které připravíme společně?

Kvalita stravy je vyšší u dětí, které doma pomáhají s přípravou jídel.
[1,2,3*]
Děti, které doma pomáhají s přípravou jídel, jedí více ovoce a zeleniny.
[4,5,6*]
Děti, které se zapojují do přípravy jídel, dávají více přednost zelenině.
[7,8,9*]
  • 1. V Kanadě byla celková kvalita stravy žáků 5. tříd vyšší u těch, kteří doma pomáhali s přípravou jídla alespoň jednou týdně ve srovnání s těmi, kteří s přípravou jídla nepomáhali vůbec (Chu YL et al. J Nutr Educ Behav. 2014;46:304-8)

    2. Průřezová studie v Austrálii ukázala, že chlapci (nikoliv dívky) se „zdravými“ stravovacími návyky se více podíleli na přípravě jídel než chlapci s „vysoce energetickými“ stravovacími návyky (Leech RM et al. Appetite. 2014;75:64-70)

    3. Pomoc s vařením byla pozitivně spojována s dodržováním zdravého středomořského způsobu stravování u žáků 7. - 9. tříd v Portugalsku (Leal FM et al. Persp in Pub Health. 2011;131:283-7)

    4. Žáci 5. tříd v Kanadě, kteří doma pravidelně pomáhali s přípravou jídel, jedli denně o 1,4 více porcí ovoce a zeleniny (v kombinaci) než děti, které jídla nikdy nepřipravovaly (Chu YL et al. J Nutr Educ Behav. 2014;46:304-8)

    5. U japonských dětí (ve věku 10-11 let), které pomáhaly s přípravou jídel, byla větší pravděpodobnost, že budou každý den jíst zeleninu a ovoce ve srovnání s těmi, kteří se přípravy jídla neúčastnily (Nozue M et al. Nutr Res Pract. 2016; 10:359-63)

    6. Zapojení malých dětí (ve věku 2-5 let) do přípravy jídla zvýšilo četnost příjmu ovoce a zeleniny (Shim JE et al. J Nutr Educ Behav. 2016;48:311-7)

    7. U žáků 5. tříd v Kanadě byla pravidelná pomoc s vařením spojena s 10% nárůstem v upřednostňování zeleniny (Chu YL et al. Pub Health Nutr. 2013;16:108-12)

    8. Větší zapojení nebo rozsah podpory dětí ze strany rodičů při přípravě jídla byly pozitivně spojeny s upřednostňováním zeleniny u dětí ve věku 3-7 let (Vollmer RL and Baietto J. Appetite. 2017;113:134-40)

    9. Předškoláci byli ochotnější jíst zeleninu, když dítě pomáhalo připravovat recepty se zeleninou (Ugalde M et al. JMIR Serius Games. 2017;5:e20)

   

Jak můžeme děti zapojit do přípravy jídla?

   

Podívejte se na recepty zdravých a chutných jídel, které si můžete připravit se svými dětmi.

   
   

Dvě hlavní oblasti programu:

   

1. Urychlení transformace našeho produktového portfolia

 

S cílem zajistit, že naše značky podporují zdravější životní styl a vyhovují dnešním výživovým potřebám, jsme již:

  • od roku 2014 odstranili více jak 40 000 tun cukru a 6 200 tun nasycených tuků;
  • od roku 2012 odstranili více jak 15 000 tun soli;
  • v roce 2017 zvýšili množství potravin obohacených o mikroživiny na 174 miliard
  • zajistili, že 99,8% našeho portfolia neobsahuje trans-mastné kyseliny (TFA)
 

Do roku 2020 jsme rovněž přijali závazky orientované na budoucnost:

  • přidat 750 milionů porcí (80g) zeleniny
  • do produktů přidat nejméně 300 milionů porcí (16g) obilovin, luštěnin, ořechů a semen bohatých na vlákninu
  • dále snižovat cukry o 5%
  • dále snižovat sůl o 10%
  • splnit naše závazky z roku 2014 týkající se snížení nasycených tuků o 10% ve všech relevantních produktech, které nesplňují doporučení Světové zdravotnické organizace WHO
 

Novinky v našem portfoliu: Nestlé NESQUIK® Alphabet, Granko, Nestlé NaturNes, Garden Gourmet

V roce 2018 jsme uvedli na trh víc než 1300 nutričně vylepšených výrobků a rok předtím přibližne 1000., poskytli jsme přes 184,7 miliard porcí nutrične obohacených potravin a nápojů v zemích, kde lidem chybí životně důležité mikroživiny, jako je jód nebo železo.

Několik příkladů:

Nestlé NaturNes

Nestlé NaturNes – dětská výživa v bio kvalitě

 

Značka Nestlé NaturNes nabízí portfolio výrobků v té nejvyšší bio kvalitě přizpůsobené nejpřísnějším normám a současným požadavkům na výživu miminek a dětí. Na Českém i Slovenském trhu jsou k dispozici výrobky v kategorii ovocných a ovocno-zeleninových pyré a obilné mléčné i nemléčné příkrmy. V následujících měsících bude řada výrobků Nestlé NaturNes dále rozšiřována, tak aby nabídla řešení pro malý i velký hlad v jakoukoli denní dobu.

Granko

Kakaové mléko Granko na cesty i do školy

 

Oblíbená značka GRANKO přichází s novinkou v podobě Kakaového mléka GRANKO. Studená forma oblíbeného kakaového nápoje obsahuje o 30 % méně cukru oproti průměrnému množství v ostatních kakaových mléčných nápojích na našem trhu. Navíc je obohacené i o vitamíny a minerály. Kakaové mléko GRANKO je jediným nápojem, který v roce 2019 získal ocenění v soutěži Cena Potravinářské komory ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek. Lepší start pro naši novinku jsme si ani nemohli přát.

Nestlé NESQUIK® Alphabet

Písmenkové cereálie Nestlé NESQUIK® Alphabet

 

Nestlé NESQUIK® Alphabet nabízí kombinaci zábavného učení pomocí písmenek s lahodnou chutí a důležitých živin pro výborný start do nového dne. NESQUIK® Alphabet navíc obsahuje o 30 % méně cukru oproti běžným dětským cereáliím.

Garden Gourmet

Značka Garden Gourmet přináší lahodné vegetariánské pokrmy

 

Garden Gourmet je symbolem nutričně hodnotných a lahodných bezmasých pokrmů z kvalitních surovin. Svými produkty se snaží inspirovat a rozšiřovat povědomí o bezmasé stravě a jejímu pozitivnímu dopadu na životního prostředí. Od roku 2019 je k dostání i v českých obchodech. Vědeli jste, že výrobky Garden Gourmet výrábíme v závodu Tivall v České republice?

2. Inspirace pomocí podpůrných programů a služeb

 

Rodiče a opatrovníci potřebují pomoc při výchově dětí ke zdravějším stravovacím návykům a životnímu stylu. Vyvíjíme programy a on-line služby k tomu, abychom jim poskytli poznatky v oblasti výživy, zdravé recepty a praktické tipy.

V roce 2018 pronikly programy Nestlé pro zdraví dětí k 29 milionům dětí v 86 zemích po celém světě.

Zde jsou některé příklady:

Nestlé Baby & já

Nestlé Baby & já

Osvojení správných návyků v oblasti výživy již v útlém věku je nezbytné k tomu, aby z nás byli zdraví dospělí. Nestlé Baby & já nabízí rodičům osobní služby v oblasti výživy v prvních 1000 dnech života — od těhotenství pro 2. narozeniny dítěte.

Program je k dispozici ve více než 50 zemích a v současné době je do něj registrováno téměř 10 milionů rodičů. Naše povětšinou on-line služby zahrnují poutavý e-learningový kurz, který proměňuje nejnovější vědecké poznatky v jednoduché a praktické rady pro výživu.

Nestlé Professional a Mezinárodní den šéfkuchařů

Nestlé Professional a Mezinárodní den šéfkuchařů

Při oslavách Mezinárodního dne šéfkuchařů spolupracují kuchaři z celého světa s učiteli a rodiči, sdílejí s nimi svou lásku ke zdravému vaření a učí děti základním dovednostem pro zdravé vaření.

Mezinárodní den šéfkuchařů se koná každý rok a ve svých místních komunitách se k němu připojuje více než 10 milionů kuchařů. Další informace.

Školní program Nestlé pro zdraví dětí

Školní program Nestlé pro zdraví dětí

Náš modul, který je speciálně určen pro školy, poskytuje ve spolupráci s více než 300 partnery po celém světě učitelům, rodičům a dětem řadu pohybových aktivit a aktivit z oblasti výživy — a podporuje tak zdravý životní styl ve školním prostředí ve více než 80 zemích.

Tyto programy vychází z věd z oblasti výživy a z behaviorálních věd a jejich cílem je motivovat studenty k osvojení minimálně šesti zdravých návyků.

teaser - Nestlé pro zdraví dětí

Program „Nestlé pro zdraví dětí“ v České republice je součástí globálního programu „Nestlé for Healthier Kids“. Cílem je motivovat rodiny a především žáky základních škol ke zdravému životnímu stylu, správným stravovacím návykům a podpořit zájem o pohybové aktivity.

S globálním programem „Nestlé for Healthier Kids“ zaměřujeme v Nestlé veškeré úsilí na podporu rodin v jejich snaze vést zdravý životní styl. Ambicí je pomoci prostřednictvím programu 50 milionům dětí po celém světě vést zdravější život. A to nejen prostřednictvím vzdělávání dětí, rodičů a těch, kteří o děti pečují, ale také díky výzkumu a vývoji produktů. K tomu jsme se zavázali v naší strategii do roku 2030.

Program „Nestlé pro zdraví dětí“ byl v České republice spuštěn v roce 2015 a od té doby jím prošlo více než 130 000 dětí po celé ČR. Program získal záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a je provozován a financován společností Nestlé Česko, s.r.o. ve spolupráci s odborným garantem Společností pro výživu, v čele s MUDr. Petrem Tláskalem, CSc.

Za úspěchem programu stojí také kvalitní expertní tým společnosti EDHANCE, který vzdělávací materiály připravuje a aktivity neustále rozvíjí tak, aby splňovaly specifické potřeby škol a místních komunit.

Nestlé věří, že díky programu „Nestlé pro zdraví dětí“ si žáci osvojí zásady zdravého životního stylu a nabyté znalosti pro ně budou přínosné v průběhu celého jejich života.

   

Značky pro zdravější život

 

V souladu se záměrem naší společnosti, kterým je zvyšování kvality života a přispívání ke zdravější budoucnosti, soustředíme naše úsilí na to, abychom zajistili, že naše produktové značky umožní zdravější život.

Značky pro zdravější život

Píše se rok 1979, doba Tuzexu, bonů a podpultovek. Vše je státem silně kontrolováno, vybavenost je přísně uniformní a lidé touží po vymoženostech z ciziny, které nemohou mít. Československo podporuje mladé rodiny a zažívá silnou populační vlnu, která vytváří tlak na dostupnost základních věcí. Stojí se fronty na pračky, maso, banány, na všechno. Ženy se cítí stylově v trvalé a v kostýmku s vycpávkami, ušitém doma na šicím stroji podle střihu z časopisu. Muži rádi kutí doma i na chatě. Hitem dopravních prostředků nejsou jen Škoda 110R, Lada 1500 či Tatra 613, ale i skládačky kol, zejména Favorit. Fotí se na film na diapozitivy, z rádií či gramofonu hrají hity jako Stokrát chválím čas, Zpívat jako déšť, Tentokrát se budu smát já, Duhová víla a v barevné televizi se objevují skvělé československé filmy jako Jak dostat tatínka do polepšovny, Kulový blesk, Panna a netvor, Zlatí úhoři či pohádka Princ a Večernice. A státní podnik Čokoládovny uvádí na československý trh kakao nového typu – rychle rozpustné slazené granulované kakao GRANKO.

Soja Kolin

Z osmi závodů národního podniku Čokoládovny byl pro výrobu GRANKA vybrán závod Soja Kolín, který vykazoval nejlepší podmínky pro instalaci speciální výrobní a balicí linky složitě dovezené ze západního Německa. Vývoj samotného produktu začal již v roce 1977 pod vedením tzv. vzorkové komise Čokoládoven obrovským spotřebitelským průzkumem, kterého se zúčastnilo 6 tisíc respondentů. Vývoj a projekt výroby byl hotový v 1. čtvrtletí roku 1978.

Pro název nového kakaa byla vypsána veřejná soutěž. Vítěze vybrala pětičlenná komise z asi osmi set návrh a dne 19. května 1978 oficiálně oznámil obchodní ředitel oborového podniku Čokoládovny nový název GRANKO. Vítězný název byl vlastně zkratkou označení GRANulované KakaO.Navrhlo ho shodně 7 účastníků, kteří si mezi sebe rozdělili odměnu rovnými díly.

Pan Fojtu

 

Bylo rozhodnuto, že se GRANKO bude prodávat ve dvou baleních – v plastové doze s obsahem 400 g a v menší papírové krabičce o objemu 250 g. Na podobu designu obalu nového kakaa podnik vypsal výtvarnou soutěž, která byla zadána osmi výtvarníkům. Autorem vítězného nezapomenutelného prvního obalu „s holčičkou“ a také typografie loga GRANKO se stal akademický malíř Karel Fojtů, tehdejší vedoucí propagačního oddělení podniku Čokoládovny. Modelem mu byla jeho dcera Veronika, které tehdy bylo dva a čtvrt roku a která se stala jednou z reklamních tváří GRANKA i nadále.

krabicka-a-doza-s-VF

 

Krabicka s panenkou a VF print1
1979-veronika-s-dazou-krabickou-a-piskoty

První dny roku 1979 se prudce ochladilo a extrémní mrazy v Československu způsobily energetickou krizi, která ochromila celostátní chod hospodářství. Výpadky ve výrobě zasáhly i kolínský závod, proto se zahájení zkušebního provozu výroby GRANKA naplánované na 1. čtvrtletí roku muselo asi o měsíc odložit. Počáteční plánované objemy výroby byly ve skluzu a ještě v polovině roku. Toto zpoždění však nemohlo ohrozit fakt, že GRANKO přišlo na svět v roce, který byl vyhlášen jako Mezinárodní rok dítěte. Hned od počátku strhlo tak obrovskou vlnu zájmu, že ho obchody nestačily na regály ani doplňovat.  V 80. letech se výroba GRANKA pohybovala kolem 180 tun měsíčně.

 


NAKUPUJTE ONLINE

We're sorry. This page has not been found.

Please use one of the following to help you find what you are looking for:

Homepage
Sitemap 

Alternatively, use the Search function below.

Best regards,
Nestlé Corporate Communications

Press Releases
Title
Datum
News List
29. 05. 2020
banner_Jojo_koloběžka_JOJO_Promo_cerven_2020_806x389px_01.png

ZKRÁCENÁ PRAVIDLA
- Soutěž probíhá v termínu od 1. 6. 2020 do 30. 6. 2020 ve všech prodejnách obchodního řetězce Hruška na území České republiky.
- Kupte libovolnou kombinaci minimálně 3 sáčků bonbonů JOJO a uschovejte si doklad o tomto soutěžním nákupu. 
- Následně zašlete soutěžní SMS ve tvaru: JOJOHRUSKA(mezera)DATUM(mezera)ČAS na telefonní číslo +420 234 496 010. (DATUM = datum nákupu uvedené na účtence ve tvaru DDMM; ČAS = čas nákupu uvedený na účtence ve tvaru HHMM).
Příklad soutěžní SMS: JOJOHRUSKA 2906 0751
- Výhra v soutěži je koloběžka Yedoo Wzoom New White. Do soutěže je vloženo celkem 12  výher s tím, že každý oprávněný výherce získá vždy 1 ks výhry.

Liked this story? Share it with others.
29. 05. 2020
banner_vak_JOJO_Promo_cerven_2020_806x389px_01.png

- Akce probíhá v termínu od 1. 6. do vydání zásob nejdéle však do 30. 6. 2020 ve vybraných prodejnách Coop, Flop, Enapo, Jip, Čepos, Nuget, Tempo nebo Můj Obchod na území České republiky.    
- Kupte v období akce v některé z prodejen Coop, Flop, Enapo, Jip, Čepos, Nuget, Tempo nebo Můj Obchod (obchody zapojené do této akce budou označeny letákem s informacemi o akci, v případě nejasností, se předem informujte v prodejně, zda zde tato akce probíhá) libovolnou kombinaci 4 sáčků bonbonů značky JOJO na jednu účtenku (sáčky je možné kombinovat libovolně, i co se týče gramáže).
- Účtenku poté předložte na pokladně a vyžádejte si dárek v podobě látkového vaku JOJO. 
- Dárek je nutné vyžádat bezprostředně po nákupu, pozdější žádost nebude akceptována.

Liked this story? Share it with others.
25. 05. 2020
banner_Albert_JOJO_Promo_cerven_2020_806x389px_PNG.png

ZKRÁCENÁ PRAVIDLA
- Soutěž probíhá v termínu od 27. 05. do 30. 06. 2020 ve všech supermarketech a hypermarketech ALBERT na území České republiky.
- Kupte libovolnou kombinaci minimálně 3 ks sáčků bonbonů JOJO v gramáži 35 g, 42 g, 60 g, 80 g, 81 g, 90 g nebo 170 g a uschovejte si doklad o tomto soutěžním nákupu. 
- Následně zašlete soutěžní SMS ve tvaru: MIXLEPIXLE(mezera)DATUM(mezera)ČAS na telefonní číslo +420 234 496 010. (DATUM = datum nákupu uvedené na účtence ve tvaru DDMM; ČAS = čas nákupu uvedený na účtence ve tvaru HHMM). Příklad soutěžní SMS: MIXLEPIXLE 2901 0751
- Výhrou v soutěži je: Dárkové certifikáty SPORTISIMO v celkové hodnotě 5 000 Kč. Do soutěže je vloženo celkem 60 výher. Během celé Soutěže může jeden konkrétní Soutěžící vyhrát pouze 1x. 

Liked this story? Share it with others.
25. 05. 2020
Library Upload banner-NDG-Tefal-806x389px.png

ZKRÁCENÁ PRAVIDLA
- Soutěž probíhá v termínu od 27. 5. do 23. 6. 2020 ve všech prodejnách obchodního řetězce Albert na území České republiky. 
- Kupte jednorázově alespoň 3 libovolná balení kapslí NESCAFÉ DOLCE GUSTO a uschovejte si doklad o tomto soutěžním nákupu.
- Následně zašlete soutěžní SMS zprávu ve tvaru NDGTEFALmezeraDATUMmezeraCASmezeraSLOGAN na telefonní číslo +420 234 496 010. DATUM = datum nákupu ve tvaru DDMM, ČAS = čas nákupu ve tvaru HHMM, SLOGAN = napište nám co nejoriginálnější slogan/básničku, ve kterém použijete některé ze slov „KÁVA, LATTE, PĚNA, ŠÁLEK, MLÉKO, EXTRA, DOLCE, PAUZA“. ZPRÁVA MŮŽE MÍT MAXIMÁLNĚ 160 ZNAKŮ A NESMÍ OBSAHOVAT DIAKRITIKU. Cena SMS odpovídá ceně dle tarifu Soutěžícího (nikoliv ceně SMS v rámci doplňkových služeb).
Příklad soutěžní SMS: NDGTEFAL 0201 1703 NDGTEFAL  0201 1703 MALOU PAUZICKU TED MAM, SALEK LATTE SI VYCHUTNAM
- Výhra v soutěži je RUČNÍ NAPAŘOVAČ TEFAL ACCESS STEAM CARE. Do Soutěže je vloženo celkem 150 ks výhry. 

Liked this story? Share it with others.
20. 05. 2020
200506 Garden Gourmet gril Weber WEB banner 806x389px 07_0.png

ZKRÁCENÁ PRAVIDLA
- Soutěž probíhá v termínu od 23. 5. do 3. 6. 2020 ve všech hypermaketech Globus na území České republiky.
- Kupte libovolnou kombinaci 2 výrobků Garden Gourmet a uschovejte si doklad o tomto soutěžním nákupu. 
- Následně zašlete soutěžní SMS ve tvaru: GGOURMET(mezera)DATUM(mezera)ČAS na telefonní číslo +420 234 496 010. (DATUM = datum nákupu uvedené na účtence ve tvaru DDMM; ČAS = čas nákupu uvedený na účtence ve tvaru HHMM). Příklad soutěžní SMS: GGOURMET 2901 0751
- V soutěži jsou rozdělovány tři druhy výher - Gril na dřevěné uhlí WEBER MASTER TOUCH GBS, do soutěže je vloženo celkem 5 výher. GRILOVACÍ ZÁSTĚRA, do soutěže je vloženo celkem 15 výher. GRILOVACÍ RUKAVICE (1 kus), do soutěže je vloženo celkem 15 výher.   
Výhru získá celkem 35 výherců.
Během celé Soutěže může jeden konkrétní Soutěžící vyhrát pouze 1x. 

Liked this story? Share it with others.
20. 05. 2020
banner-Nescafe-Gold-rozmazlovaci-vikend.PNG

ZKRÁCENÁ PRAVIDLA
1. Kupte v v termínu soutěžě od 21. 5. do 3. 6. 2020 jednorázově v některém hypermarketu GLOBUS alespoň jeden výrobek NESCAFÉ GOLD ORIGINAL 200 g, NESCAFÉ GOLD CREMA 200 g, NESCAFÉ GOLD ESPRESSO 200 g nebo NESCAFÉ GOLD BARISTA 180 g a uschovejte si doklad o tomto nákupu.
2. Následně na stránkách www.nestle-akce.cz/nescafegold nahraje fotografii (scan) soutěžní účtenky a vyplňte povinná pole v registračním formuláři vč. básničky/sloganu (ve které použijete některé ze slov GOLD, KÁVA nebo LÁZNĚ). Přes tlačítko „ODESLAT“ odešle registrační formulář. 
Příklad soutěžní básničky (sloganu): „GOLD je káva výborná, do lázní mě posílá.“ Básnička (slogan) může mít maximálně 160 znaků.

Liked this story? Share it with others.
14. 05. 2020
NE02_20_Purina_One_banner_806x389_01.png

ZKRÁCENÁ PRAVIDLA
1. Kupte v době konání a místě konání soutěže jednorázově libovolnou kombinaci výrobků Purina One v minimální hodnotě 200,- a uschovejte si doklad o tomto nákupu.
2. Následně se na stránkách www.purinaone-soutez.cz registrujte a to takto: vyplníte jméno, příjmení, telefon, e-mail, město a kód z účtenky se soutěžním nákupem.
3. Výhra v soutěži je kočičí lenošku. Do soutěže je vloženo celkem 750 výher. Během celé Soutěže může jeden konkrétní Soutěžící vyhrát pouze 1x.

ÚPLNÁ PRAVIDLA SOUTĚŽE

Liked this story? Share it with others.
Blog posts
No results match this selection

Vzhledem k tomu, jak se plastový odpad nadále hromadí na skládkách a v našich oceánech a ohrožuje zvířata ve volné přírodě, nebyla potřeba řešit znečištění životního prostředí plasty nikdy tak naléhavá jako dnes. Vnímáme ji jako akutní prioritu a jako povinnost, kterou bereme vážně.

Urychlujeme své kroky v oblasti řešení problémů s plastovým odpadem a jsme odhodláni uskutečnit významné zlepšení všude, kde působíme. Chceme jít v tomto ohledu příkladem.

Naše vize a naše závazky

Podstatou naší vize je, že žádný z našich obalů, včetně plastových, neskončí na skládce nebo mezi pohozenými odpadky. Naše vize není jen v rovině budoucích příslibů – už dnes usilovně pracujeme na jejím uskutečnění a na tom, abychom přispěli k dosažení bezodpadové budoucnosti.

V minulém roce jsme oznámili svůj závazek, že do roku 2025 bude 100 % našich obalů recyklovatelných nebo znovu použitelných. V lednu 2019 jsme formulovali naši rozsáhlejší vizi bezodpadové budoucnosti a oznámili jsme řadu konkrétních kroků směřujících ke splnění našeho závazku.

Přestože jsme odhodláni uplatňovat možnosti recyklace tam, kde je to proveditelné, víme, že 100% recyklovatelnost nestačí k úspěšnému vyřešení problému s plastovým odpadem. Musíme posouvat hranice a učinit více. Jsme pevně rozhodnuti prozkoumat každou možnost pro zvládnutí této složité výzvy a realizovat více různých řešení, která mohou být přínosná již nyní. Například věříme v přínos recyklovatelných a kompostovatelných materiálů na bázi papíru a biologicky odbouratelných polymerů v místech, kde neexistuje infrastruktura pro recyklaci.

Při zavádění nových řešení nebudeme ohrožovat zdraví našich spotřebitelů. Nezávadnost a kvalita našich potravin a nápojů je pro nás absolutní prioritou.

Naše aktivity

Řešení složitého problému znečišťování životního prostředí plasty vyžaduje inkluzivní přístup. V souladu s tímto přístupem podnikáme konkrétní kroky v těchto oblastech:

1. Prosazujeme alternativní materiály

  • Založili jsme Nestlé Institut pro vývoj obalůs cílem vytvořit trvale udržitelné balicí materiály a spolupracovat s partnery v našem odvětví na zavádění výsledků výzkumu a inovací do praxe ve větším měřítku. Prostřednictvím tohoto institutu v současné době zkoumáme celou škálu inovací, včetně nových materiálů na bázi papíru a také biologicky odbouratelných či kompostovatelných polymerů, které jsou zároveň recyklovatelné.
  • V prvním čtvrtletí roku 2019 jsme zavedli papírové obaly pro novou řadu Nesquik a totéž učiníme pro tyčinku YES! v druhé polovině roku 2019. Také Smarties začnou být v roce 2019 prodávány v obalu na bázi papíru neobsahujícím plast a Milo zavede sáčky na bázi papíru v roce 2020.
  • Do roku 2025 u všech našich výrobků po celém světě postupně vyřadíme všechny plasty, které nejsou recyklovatelné, nebo které jsou obtížně recyklovatelné.
  • V rámci tohoto závazku jsme od února 2019 začali odstraňovat z našich výrobků všechna plastová brčka.
  • Společnost Nestlé Waters zvýší podíl recyklovaného PET ve svých lahvích na 35 % v celosvětovém měřítku do roku 2025.
  • Vytvořili jsme globální partnerství se společností Danimer Scientific  s cílem vyvinout pro naši balenou vodu láhev, která by byla biologicky odbouratelná v moři a zároveň recyklovatelná.
  • Protože si uvědomujeme, jak náročné je vytvořit recyklované materiály v potravinářské kvalitě, zahájili jsme spolupráci se společností PureCycle Technologies za účelem vyrobení recyklovaného polypropylenu v potravinářské kvalitě.
  • Vstoupili jsme do Naturally Bottle Alliance, která se snaží vyvinout PET láhev na 100% biologické bázi, kterou bychom používali v našich obchodních aktivitách s balenou vodou.

2. Vytváříme bezodpadovou budoucnost

  • Uzavřeli jsme partnerství s iniciativou Project STOP, která bojuje proti úniku plastů do oceánů na základě partnerství s městy a vládami v Jihovýchodní Asii. Naše první zkušební aktivita v rámci Project STOP probíhá v Indonésii.
  • Jsme zakládajícím signatářem Globálneho záväzku k novému plastovému hospodárstvu – iniciativy, v jejímž čele stojí společně nadace The Ellen MacArthur Foundation a Úřad OSN pro životní prostředí a jejímž cílem je prosazovat a podporovat řešení problému plastového odpadu.
  • Omezujeme používání jednorázových plastů. Zavádíme opětovně použitelné obaly, nové systémy dodávání zboží a inovativní obchodní modely.
    • Spolupracujeme s organizáciou Loop na vývoji opätovne použiteľných obalov. V současné době testujeme opětovně použitelné nádoby na zmrzlinu pro naši značku Häagen-Dazs v USA.
    • Dávkovací zásobníky pro Nescafé a Milo jsou již dostupné v mnoha zemích po celém světě.
    • Na počátku roku 2020 uvedeme na trh nové dávkovače vody, které umožní spotřebitelům plnit si své vlastní láhve určené k opakovanému použití.
  • Vytvořili jsme partnerství se společností Veolia, s níž budeme společně pracovat na sběru odpadu a na třídění a recyklování plastových materiálů s důrazem na pružné plastové obaly. V rámci tohoto partnerství budeme zkoumat technologie pro vytvoření udržitelných modelů recyklace v různých zemích. To zahrnuje vývoj chemických recyklačních technologií, které pomohou Nestlé zvýšit do roku 2025 podíl recyklovaného PET materiálu v obalech balené vody na 35 % a celkově ve všech obalech výrobků na 15 %.
  • Společně s dalšími korporacemi jsme zahájili činnost Africa Plastics Recycling Alliance s cílem rozvíjet recyklační infrastrukturu napříč subsaharskou Afrikou a zároveň při tom vytvářet pracovní místa.

3. Podporujeme nové chování

  • Všech 4 200 továren a kanceláří skupiny Nestlé po celém světě vyřazuje z užívání jednorázové plastové předměty, které nelze recyklovat.
  • Naši zaměstnanci po celém světě se zapojují do dobrovolnických projektů zaměřených na odstraňování pohozených odpadků. Dne 8. června (Světový den oceánů) se zapojí do čistících aktivit.

Obchůdek Nestlé prošel začátkem letošního roku zásadní modernizací

Prodejna Nestlé prošla začátkem roku 2018 zásadní modernizací. Novinkou je atraktivní prosvětlený interiér s pultem, který je přímo napojen na kávovou sekci. V prostoru prodejny je pak několik regálů s jednotlivými kategoriemi produktů – ať už se jedná o stravu pro domácí mazlíčky, o čokolády nebo bonbóny. V prodejně je možné koupit si i výrobky určené pro zahraniční trhy a za zvýhodněnou cenu oblíbená velká balení, která byla z finální distribuce vyřazena.

Co nabízíme?

  • zvýhodněné ceny produktů Nestlé
    • čokoláda (ORION, KitKat, Lion), cukrovinky (JOJO, BON PARI, Hašlerky), káva (NESCAFÉ, NESCAFÉ Dolce Gusto, Buondi), kakaové nápoje (Granko, Nesquik), kojenecká výživa (BEBA), krmivo pro psy a kočky (ProPlan, Purina One, Felix, Gourmet, Friskies, Beyond), cereálie (Cini-Minis, Nesquik, Cheerios, Lion, Fitness), kulinařina (Maggi)
    • výrobky určené pro zahraniční trh (omezené množství)
    • zlomy (Za zvýhodněnou cenu je možné zakoupit balení výrobků, které neprošly kontrolou a z finální distribuce byly vyřazeny. Chutí a kvalitou jsou však v pořádku, kontrolou nemusely projít například kvůli špatně natištěnému obalu.)
    • pizza Buitoni, nápoje (Nestea, Vittel, San Pellegrino), zmrzliny (Manhattan, Schöller)
  • kosmetika L'Oréal
  • pick-up point pro internetové objednávky Nespresso (Zákazníci si mohou v prodejně vyzvednout své objednávky vytvořené prostřednictvím e-shopu podobně jako v buticích Nespresso.)

Co nabízíme? 

Adresa

Nestlé Česko s.r.o.
Mezi Vodami 2035/31
143 20 Praha 4

Vážení spotřebitelé,

prodejna Nestlé v Praze je momentálně uzavřena. Datum otevření bude upřesněn později.
Tímto se omlouváme za případné komplikace a po otevření se budeme těšit na vaši návštěvu.

Nestlé

Kontakt

261 322 219