Nestlé pro zdraví dětí
Do roku 2030 pomůžeme 50 milionům dětí vést zdravější život.
Výživa je klíčem k zajištění zdravého vývoje dítěte. Avšak jako obvykle je teorie jedna věc a praxe jiná. Motivace dětí k tomu, aby jedli více zeleniny a ovoce, zajištění toho, aby jejich jídla byla co nejvýživnější, a začlenění různorodých zdrojů bílkovin – včetně rostlinných alternativ – mohou být někdy pro rodiče a opatrovníky náročné.
Přes program Nestlé pro zdraví dětí se snažíme podporovat rodiče a opatrovníky v jejich úsilí vychovat zdravější děti. Celosvětově uvádíme na trh jídla a nápoje s lepším nutričním profilem, abychom tak reagovali na výživové potřeby dětí, a zároveň poskytujeme prostřednictvím školních programů vzdělávání v oblasti výživy, tipy pro každý den a zdravé recepty pro rodiče. Naší ambicí je do roku 2030 pomoci 50 milionům dětí vést zdravější život.
Zapojením dětí do přípravy jídel jim pomůžete k osvojení zdravějších stravovacích návyků. Zvýší se tím kvalita jejich stravy a děti pak mají větší sklon jíst ovoce a zeleninu. Proto podporujeme a prosazujeme „spolupráci“, jakmile se rodiče a děti sejdou v kuchyni.
Proč je nejlepším jídlem to, které připravíme společně?
[1,2,3*]
[4,5,6*]
[7,8,9*]
1. V Kanadě byla celková kvalita stravy žáků 5. tříd vyšší u těch, kteří doma pomáhali s přípravou jídla alespoň jednou týdně ve srovnání s těmi, kteří s přípravou jídla nepomáhali vůbec (Chu YL et al. J Nutr Educ Behav. 2014;46:304-8)
2. Průřezová studie v Austrálii ukázala, že chlapci (nikoliv dívky) se „zdravými“ stravovacími návyky se více podíleli na přípravě jídel než chlapci s „vysoce energetickými“ stravovacími návyky (Leech RM et al. Appetite. 2014;75:64-70)
3. Pomoc s vařením byla pozitivně spojována s dodržováním zdravého středomořského způsobu stravování u žáků 7. - 9. tříd v Portugalsku (Leal FM et al. Persp in Pub Health. 2011;131:283-7)
4. Žáci 5. tříd v Kanadě, kteří doma pravidelně pomáhali s přípravou jídel, jedli denně o 1,4 více porcí ovoce a zeleniny (v kombinaci) než děti, které jídla nikdy nepřipravovaly (Chu YL et al. J Nutr Educ Behav. 2014;46:304-8)
5. U japonských dětí (ve věku 10-11 let), které pomáhaly s přípravou jídel, byla větší pravděpodobnost, že budou každý den jíst zeleninu a ovoce ve srovnání s těmi, kteří se přípravy jídla neúčastnily (Nozue M et al. Nutr Res Pract. 2016; 10:359-63)
6. Zapojení malých dětí (ve věku 2-5 let) do přípravy jídla zvýšilo četnost příjmu ovoce a zeleniny (Shim JE et al. J Nutr Educ Behav. 2016;48:311-7)
7. U žáků 5. tříd v Kanadě byla pravidelná pomoc s vařením spojena s 10% nárůstem v upřednostňování zeleniny (Chu YL et al. Pub Health Nutr. 2013;16:108-12)
8. Větší zapojení nebo rozsah podpory dětí ze strany rodičů při přípravě jídla byly pozitivně spojeny s upřednostňováním zeleniny u dětí ve věku 3-7 let (Vollmer RL and Baietto J. Appetite. 2017;113:134-40)
9. Předškoláci byli ochotnější jíst zeleninu, když dítě pomáhalo připravovat recepty se zeleninou (Ugalde M et al. JMIR Serius Games. 2017;5:e20)
Jak můžeme děti zapojit do přípravy jídla?
-
Vaření s dětmi 7 způsobů, jak si užít vaření s dětmi.číst více -
Hry pro zdraví dětí 10 způsobů, jak učinit volby dětí zdravějšími.číst více -
Všichni v kuchyni Sedm nápadů jak zaujmout děti a zlepšit jejich zdraví.číst více -
Vytváření zdravých návyků Tipy a triky pro zlepšení životního stylu dětí.číst více
-
Vypěstujte si vlastní Způsob, jak motivovat děti, aby jedli více zeleninyčíst více
Podívejte se na recepty zdravých a chutných jídel, které si můžete připravit se svými dětmi.
Dvě hlavní oblasti programu:
1. Urychlení transformace našeho produktového portfolia
S cílem zajistit, že naše značky podporují zdravější životní styl a vyhovují dnešním výživovým potřebám, jsme v našem produktovém portfoliu:
- od roku 2014 odstranili více jak 40 000 tun cukru a 6 200 tun nasycených tuků;
- od roku 2012 odstranili více jak 15 000 tun soli;
- v roce 2017 zvýšili množství prodávaných potravin obohacených o mikroživiny na 174 miliard
- zajistili, že 99,8% našeho portfolia neobsahuje trans-mastné kyseliny (TFA)
Do roku 2020 jsme rovněž přijali závazky orientované na budoucnost:
- přidat 750 milionů porcí (80g) zeleniny
- do produktů přidat nejméně 300 milionů porcí (16g) obilovin, luštěnin, ořechů a semen bohatých na vlákninu
- dále snižovat cukry o 5%
- dále snižovat sůl o 10%
- splnit naše závazky z roku 2014 týkající se snížení nasycených tuků o 10% ve všech relevantních produktech, které nesplňují doporučení Světové zdravotnické organizace (WHO)
Novinky v našem portfoliu: Nestlé NESQUIK® Alphabet, Granko, Nestlé NaturNes, Garden Gourmet
V roce 2018 jsme uvedli na trh víc než 1300 nutričně vylepšených výrobků a rok předtím přibližně 1000. Poskytli jsme přes 184,7 miliard porcí nutričně obohacených potravin a nápojů v zemích, kde lidem chybí životně důležité mikroživiny, jako je jód nebo železo.
Několik příkladů:

Nestlé NaturNes – dětská výživa v bio kvalitě
Značka Nestlé NaturNes nabízí portfolio výrobků v té nejvyšší bio kvalitě přizpůsobené nejpřísnějším normám a současným požadavkům na výživu miminek a dětí. Na Českém i Slovenském trhu jsou k dispozici výrobky v kategorii ovocných a ovocno-zeleninových pyré a obilné mléčné i nemléčné příkrmy. V následujících měsících bude řada výrobků Nestlé NaturNes dále rozšiřována, tak aby umožnila zasytit malý i velký hlad v jakoukoli denní dobu.

Kakaové mléko Granko na cesty i do školy
Oblíbená značka GRANKO přichází s novinkou v podobě Kakaového mléka GRANKO. Studená forma oblíbeného kakaového nápoje obsahuje o 30 % méně cukru oproti průměrnému množství v ostatních kakaových mléčných nápojích na našem trhu. Navíc je obohacené o vitamíny a minerály. Kakaové mléko GRANKO je jediným nápojem, který v roce 2019 získal ocenění v soutěži Cena Potravinářské komory ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek. Lepší start pro naši novinku jsme si ani nemohli přát.

Písmenkové cereálie Nestlé NESQUIK® Alphabet
Nestlé NESQUIK® Alphabet nabízí kombinaci zábavného učení pomocí písmenek s lahodnou chutí a kombinací důležitých živin pro výborný start do nového dne. NESQUIK® Alphabet navíc obsahuje o 30 % méně cukru oproti běžným dětským cereáliím.

Značka Garden Gourmet přináší lahodné vegetariánské pokrmy
Garden Gourmet je symbolem nutričně hodnotných a lahodných bezmasých pokrmů z kvalitních surovin. Svými produkty se snaží inspirovat a rozšiřovat povědomí o bezmasé stravě a jejímu pozitivnímu dopadu na životního prostředí. Od roku 2019 je k dostání i v českých obchodech. Věděli jste, že výrobky Garden Gourmet vyrábíme v závodu Tivall v České republice?
2. Inspirace pomocí podpůrných programů a služeb
Rodičům a opatrovníkům nabízíme pomoc při výchově dětí ke zdravějším stravovacím návykům a životnímu stylu. Vyvíjíme programy a on-line služby k tomu, abychom jim poskytli poznatky v oblasti výživy, zdravé recepty a praktické tipy.
V roce 2018 pronikly programy Nestlé pro zdraví dětí k 29 milionům dětí v 86 zemích po celém světě.
Zde jsou některé příklady:
Nestlé Baby & já
Osvojení správných návyků v oblasti výživy již v útlém věku je nezbytné k tomu, aby z nás byli zdraví dospělí. Nestlé Baby & já nabízí rodičům osobní služby v oblasti výživy v prvních 1000 dnech života — od těhotenství pro 2. narozeniny dítěte.
Program je k dispozici ve více než 50 zemích a v současné době je do něj registrováno téměř 10 milionů rodičů. Naše povětšinou on-line služby zahrnují poutavý e-learningový kurz, který proměňuje nejnovější vědecké poznatky v jednoduché a praktické rady pro výživu.
Nestlé Professional a Mezinárodní den šéfkuchařů
Při oslavách Mezinárodního dne šéfkuchařů spolupracují kuchaři z celého světa s učiteli a rodiči, sdílejí s nimi svou lásku ke zdravému vaření a učí děti základním dovednostem pro zdravé vaření.
Mezinárodní den šéfkuchařů se koná každý rok a připojuje se k němu více než 10 milionů kuchařů. Organizujeme ho také v Česku i na Slovensku. Další informace.
Školní program Nestlé pro zdraví dětí
Náš program, který je speciálně určen pro školy, poskytuje ve spolupráci s více než 300 partnery po celém světě učitelům, rodičům a dětem řadu pohybových aktivit a aktivit z oblasti výživy a podporuje tak zdravý životní styl ve školním prostředí ve více než 86 zemích.
Lekce vychází z věd z oblasti výživy a z behaviorálních věd a jejich cílem je motivovat děti k osvojení minimálně šesti zdravých návyků.
Značky pro zdravější život
V souladu s posláním naší společnosti, kterým je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací, vyvíjíme úsilí, aby naše produktové značky pomáhaly spotřebitelům vést zdravější život.
