Zisk společnosti Nestlé v roce 2018 vzrostl oproti předchozímu roku o 1,6 % na 578 mil. Kč. Tržby dosáhly výše 10,5 mld. Kč. Firma si dlouhodobě udržuje pozici lídra na trhu potravin a nápojů v České republice. Dobré hospodářské výsledky umožnily další expanzi firmy, rozvoj programů CSR a investice do ekologické udržitelnosti. Ke dvěma tuzemským výrobním závodům Nestlé přibyl třetí – výrobce chlazených vegetariánských pokrmů Tivall v Krupce.
„Nestlé je významným výrobcem, dodavatelem i exportérem více než 60 značek potravinářských výrobků v České republice. Děkujeme za přízeň spotřebitelů a jsme rádi, že můžeme dále rozvíjet tradici výroby oblíbených výrobků, za které jsme v této zemi zodpovědní,“ říká Torben Emborg, generální ředitel Nestlé Česko.„Očekávám, že i letošní rok přineseme nové růstové příležitosti pro naši společnost, ať už se jedná o nové značky jako Garden Gourmet, YES! nebo Starbucks, či inovace ve stávajícím portfoliu, díky kterým si naši pozici v rámci českého potravinářství dál posílíme a budeme pokračovat v investicích v našich továrnách.“
Výroba a export
V roce 2018 vyrobily české továrny Nestlé 64 017 tun cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě přibližně 5,1 mld. Kč. Více než polovina byla určena na export (téměř 2,9 mld. Kč). Olomoucký závod Zora vyrobil 41 063 tun čokoládových cukrovinek, z toho např. 908 t tyčinky Kofila, 3 689 t tyčinky Margot či 6 533 t Studentské pečetě. Závod Sfinx sídlící v Holešově vyrobil 15 882 tun bonbónů, z toho např. 1 055 t Lentilek či 9 253 tun želé. Závod Tivall v Krupce, který se orientuje na výrobu chlazených a mražených vegetariánských pokrmů a jehož majoritním vlastníkem se Nestlé stalo v roce 2018, vyrobil 7 072 tun výrobků prodávaných pod značnou Garden Gourmet. Až 91,5 % exportu z českých závodů Nestlé směřovalo na trhy Evropské unie, zejména do Polska, Velké Británie, Maďarska a Francie. Mimo Evropskou unii podnik exportoval především do Ruska, USA, Ukrajiny a Dubaje.
Investice
V posledních pěti letech Nestlé investovalo do svých továren více než 1 miliardu korun. Hlavní investicí minulého roku bylo rozšíření závodu Tivall, čímž se zvýšila výrobní kapacita a vytvořil prostor pro nové výrobní linky. Investovaná částka byla na úrovni 700 mil. korun a jednalo se o největší jednorázovou investici Nestlé od privatizace. Další investice se týkaly především automatizace výroby.
Ekologie
V oblasti ekologické udržitelnosti v podnikání pokračovalo Nestlé Česko v plnění cílů snižování spotřeby vody, energie a emisí CO2. V období od roku 2010 do roku 2018 došlo v závodech celkově ke snížení spotřeby vody na tunu výroby o 49 % a energií o 16 %. Vznik emisí CO2 razantně omezil celkový přechod na tzv. zelenou elektřinu, díky čemuž došlo ke snížení emisí CO2 o 73 %. Všechny tři závody pokračovaly v aktivitách na udržení významného cíle, a tím je nulový odpad na skládku. Důležitým tématem se pro Nestlé stala otázka recyklace obalů a snižování množství plastového odpadu. Společnost přijala globální závazky k plastovým obalům, kde je pro český trh nejdůležitější závazek recyklovatelnosti všech obalů do roku 2025.
Nestlé pro zdraví dětí
Důležitým pilířem společenské zodpovědnosti Nestlé je program Nestlé pro zdraví dětí. Jeho cílem je vzdělávání dětí 4. - 7. tříd ve vyváženém životním stylu. V roce 2018 se zaměřil na digitalizaci veškerých výukových materiálů, které je možné využít na interaktivních tabulích. Od jeho uvedení v roce 2015 jím prošlo již více než 100 000 dětí. Společnosti se podařilo program akreditovat v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, aby poskytlo pedagogům vyučujícím výchovu ke zdraví možnost se v této oblasti dále vzdělávat a předávat své znalosti na školách. Vzdělávací materiály k projektu jsou k dispozici na www.nestleprozdravideti.cz.
Nestlé v ČR
Nestlé v České republice vyrábí a distribuuje více než 60 značek potravin a nápojů – od čokolády a bonbónů, přes výživu pro děti, kávu, kulinářské výrobky až po krmivo pro domácí mazlíčky, cereálie a klinickou výživu. Portfolio výrobků staví často na více než stoleté tradici – Lentilky od roku 1907, tyčinka Kofila od roku 1923 či Hašlerky od roku 1920. Současně společnost těží z inovací, jako je zavádění extraktů z rostlin a zeleniny namísto barviv (JOJO), úplné odstranění průmyslově vznikajících trans-mastných kyselin (TFA) (Margot) či použití nového, strukturovaného cukru s vyšší sladivostí.
Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, [email protected], +420 724 420 148
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.