Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Vyšší zisk a nový výrobní závod. Nestlé Česko má za sebou další úspěšný rok.

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha,

Zisk společnosti Nestlé v roce 2018 vzrostl oproti předchozímu roku o 1,6 % na 578 mil. Kč. Tržby dosáhly výše 10,5 mld. Kč. Firma si dlouhodobě udržuje pozici lídra na trhu potravin a nápojů v České republice. Dobré hospodářské výsledky umožnily další expanzi firmy, rozvoj programů CSR a investice do ekologické udržitelnosti. Ke dvěma tuzemským výrobním závodům Nestlé přibyl třetí – výrobce chlazených vegetariánských pokrmů Tivall v Krupce.

„Nestlé je významným výrobcem, dodavatelem i exportérem více než 60 značek potravinářských výrobků v České republice. Děkujeme za přízeň spotřebitelů a jsme rádi, že můžeme dále rozvíjet tradici výroby oblíbených výrobků, za které jsme v této zemi zodpovědní,“ říká Torben Emborg, generální ředitel Nestlé Česko.„Očekávám, že i letošní rok přineseme nové růstové příležitosti pro naši společnost, ať už se jedná o nové značky jako Garden Gourmet, YES! nebo Starbucks, či inovace ve stávajícím portfoliu, díky kterým si naši pozici v rámci českého potravinářství dál posílíme a budeme pokračovat v investicích v našich továrnách.“

Výroba a export

V roce 2018 vyrobily české továrny Nestlé 64 017 tun cukrovinek a chlazených potravin v hodnotě přibližně 5,1 mld. Kč. Více než polovina byla určena na export (téměř 2,9 mld. Kč). Olomoucký závod Zora vyrobil 41 063 tun čokoládových cukrovinek, z toho např. 908 t tyčinky Kofila, 3 689 t tyčinky Margot či 6 533 t Studentské pečetě. Závod Sfinx sídlící v Holešově vyrobil 15 882 tun bonbónů, z toho např. 1 055 t Lentilek či 9 253 tun želé. Závod Tivall v Krupce, který se orientuje na výrobu chlazených a mražených vegetariánských pokrmů a jehož majoritním vlastníkem se Nestlé stalo v roce 2018, vyrobil 7 072 tun výrobků prodávaných pod značnou Garden Gourmet. Až 91,5 % exportu z českých závodů Nestlé směřovalo na trhy Evropské unie, zejména do Polska, Velké Británie, Maďarska a Francie. Mimo Evropskou unii podnik exportoval především do Ruska, USA, Ukrajiny a Dubaje.

Investice

V posledních pěti letech Nestlé investovalo do svých továren více než 1 miliardu korun. Hlavní investicí minulého roku bylo rozšíření závodu Tivall, čímž se zvýšila výrobní kapacita a vytvořil prostor pro nové výrobní linky. Investovaná částka byla na úrovni 700 mil. korun a jednalo se o největší jednorázovou investici Nestlé od privatizace. Další investice se týkaly především automatizace výroby.

voda-energie-emise-2018vs2010.jpg

Ekologie

V oblasti ekologické udržitelnosti v podnikání pokračovalo Nestlé Česko v plnění cílů snižování spotřeby vody, energie a emisí CO2. V období od roku 2010 do roku 2018 došlo v závodech celkově ke snížení spotřeby vody na tunu výroby o 49 % a energií o 16 %. Vznik emisí CO2 razantně omezil celkový přechod na tzv. zelenou elektřinu, díky čemuž došlo ke snížení emisí CO2 o 73 %. Všechny tři závody pokračovaly v aktivitách na udržení významného cíle, a tím je nulový odpad na skládku. Důležitým tématem se pro Nestlé stala otázka recyklace obalů a snižování množství plastového odpadu. Společnost přijala globální závazky k plastovým obalům, kde je pro český trh nejdůležitější závazek recyklovatelnosti všech obalů do roku 2025.

Nestlé pro zdraví dětí

tisk-nestle-pro-zdravi-deti.jpg

Důležitým pilířem společenské zodpovědnosti Nestlé je program Nestlé pro zdraví dětí. Jeho cílem je vzdělávání dětí 4. - 7. tříd ve vyváženém životním stylu. V roce 2018 se zaměřil na digitalizaci veškerých výukových materiálů, které je možné využít na interaktivních tabulích. Od jeho uvedení v roce 2015 jím prošlo již více než 100 000 dětí. Společnosti se podařilo program akreditovat v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, aby poskytlo pedagogům vyučujícím výchovu ke zdraví možnost se v této oblasti dále vzdělávat a předávat své znalosti na školách. Vzdělávací materiály k projektu jsou k dispozici na www.nestleprozdravideti.cz.

Nestlé v ČR

Nestlé v České republice vyrábí a distribuuje více než 60 značek potravin a nápojů – od čokolády a bonbónů, přes výživu pro děti, kávu, kulinářské výrobky až po krmivo pro domácí mazlíčky, cereálie a klinickou výživu. Portfolio výrobků staví často na více než stoleté tradici – Lentilky od roku 1907, tyčinka Kofila od roku 1923 či Hašlerky od roku 1920. Současně společnost těží z inovací, jako je zavádění extraktů z rostlin a zeleniny namísto barviv (JOJO), úplné odstranění průmyslově vznikajících trans-mastných kyselin (TFA) (Margot) či použití nového, strukturovaného cukru s vyšší sladivostí.


Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, [email protected], +420 724 420 148


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.