Od dubna jsou ve vybraných prodejnách Tesco připraveny zelené recyklační boxy pro sběr použitých kávových kapslí Nescafé Dolce Gusto, Nespresso i dalších značek. Boxy byly do prodejen umístěny na základě spolupráce obchodního řetězce se společností Nestlé a snahou obou firem o dlouhodobou minimalizaci dopadu svého podnikání na životní prostředí. Všechny nasbírané kapsle budou recyklovány a dále využívány jako výrobní materiál pro nové produkty.
Ve vybraných prodejnách Tesco v Praze a Středočeském kraji mohou nyní zákazníci vrátit použité kávové kapsle ze svých kávovarů. Zelené sběrné boxy značně ulehčí život lidem, kteří by jinak museli s kapslemi na speciální sběrná místa. Kapsle poputují k recyklaci a dalšímu využití. Hliník poslouží k průmyslové výrobě a plast, který zpracovává firma Transform Bohdaneč, bude použit jako výrobní materiál do výrobků pro zemědělství, dům nebo zahradu (ploty, zatravňovací dlažby).
„Poptávka po kapslové kávě roste a s tím vyvstává i otázka, co s použitými kapslemi. V souladu s našimi závazky v oblasti udržitelnosti rozšiřujeme sběrný a recyklační program našich kávových kapslí. Nově mohou spotřebitelé kromě kapslí Nespresso k recyklaci odevzdávat i oblíbené kapsle značky Nescafé Dolce Gusto, a to jednoduše při své pravidelné cestě na běžný nákup,“ říká Patrice Gicquel, marketingový ředitel značky Nescafé pro střední a východní Evropu.
Trh kapslové kávy zažívá v posledních letech v Česku nevídaný boom – jen mezi roky 2020 a 2021 vzrostl objem prodeje v této kategorii o více než 20 %. Výrazný podíl růstu měla i pandemie, která naučila spotřebitele ve velkém konzumovat kávu doma. Podle průzkumu agentury Ipsos vypije alespoň jeden šálek kávy denně 88 % Čechů, přičemž nejraději si ranní vzpruhu dopřejí už hned po probuzení a během dopoledne. I proto je otázka následné recyklace kapslí z domácí konzumace kávy stále důležitějším tématem, na které se zaměřují jak spotřebitelé, tak samotné značky.
Například recyklační program Nespresso funguje v tuzemsku již od roku 2014 a hliníkový recyklát z použitých kapslí je využíván mimo jiné v metalurgickém průmyslu. Značka také v posledních letech představila několik projektů, které ukazují smysluplnost recyklace, mezi nimi i limitovanou edici kapesního nožíku Rybička, jízdní kolo Festka s rámem z recyklovaných Nespresso kapslí, nebo hliníkové kazety připomínající obložení pražského metra A. Ty zdobí Nespresso Boutique v Pařížské ulici.
V případě Nestlé se jedná o součást globální strategie Net Zero Roadmap, která si klade za cíl dosáhnout do roku 2050 nulových čistých emisí skleníkových plynů. „Recyklace kávových kapslí je naším dalším krokem k bezodpadové budoucnosti. Většina obalů výrobků Nestlé je recyklovatelná, nebo znovu použitelná. A do roku 2025 budou všechny,“ dodává Patrice Gicquel.
Podobný přístup zastává i Tesco. To dlouhodobě omezuje množství odpadů z obalů svých privátních značek, které tvoří více než třetinu sortimentu. „Spolupráce ve sběru kávových kapslí ideálně zapadá do našeho závazku minimalizovat dopady obalů výrobků na životní prostředí. Samo Tesco se zavázalo mít do roku 2025 veškeré obaly u vlastních značek 100% recyklovatelné. Zákazníkům jsme představili již tři kategorie výrobků a i u dalších změnu k udržitelnějším obalům našich produktů postupně úspěšně zavádíme,“ říká Patrik Dojčinovič, provozní ředitel Tesco pro ČR.
Hypermarkety Tesco se sběrnými boxy:
Eden, Letňany, Nový Smíchov, Skalka, Zličín, Brandýs nad Labem, Čelákovice, Kladno, Kralupy nad Vltavou, Mělník, Říčany
Pokud se projekt osvědčí, plánuje Nestlé boxy do budoucna instalovat i na dalších místech republiky. Více o projektu a podrobnější informace o sběrných místech v obchodech Tesco se dozvíte na www.dolce-gusto.cz/recycling.
Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako jsou Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.