Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Projekty, které pomáhají zvládat dopady klimatu. Soutěž Adapterra Awards ve spolupráci s Nestlé zahajuje druhý ročník

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha,
Feb 04, 2020
Adapptera Awards

Foto: Vojta Herout

Dnes byl odstartován druhý ročník soutěže Adapterra Awards. Soutěž, která oceňuje inspirativní návrhy řešení, jež pomáhají zvládat dopady klimatické krize, pořádá Nadace Partnerství. Odborná porota vybere nejlepší projekty z oblastí volné krajiny, města, firem i domácností. Na soutěži se podílí odborný garant Integra Consulting a hlavním partnerem je společnost Nestlé a Magistrát hlavního města Praha.

„Změna klimatu je výzva, které čelíme jako lidstvo i jako společnost. V našich závodech neustále podnikáme kroky ke snižování spotřeby vody, energií a uhlíkové stopy. Proto spolu s Nadací Partnerství věříme, že inspirovat ostatní a odměňovat dobré příklady praxe stojí za to, a přispívá to k realizaci potřebných opatření. Zároveň tím na toto téma rozvíjíme celospolečenskou diskuzi,“ říká Martina Šilhánová, manažerka CSR/CSV z Nestlé Česko, hlavního partnera soutěže, který vítěze v kategorii volná krajina ocení výhrou sto tisíc korun.

Neotřelá technologická nebo přírodě blízká řešení mohou aktuálně do soutěže hlásit vlastníci, investoři, projektanti nebo zhotovitelé, a to od teď až do konce března. Tipy na vhodné kandidáty může posílat i veřejnost a přispět tak k šíření dobré praxe. V loňském prvním ročníku soutěže se přihlásilo čtyřiadvacet projektů, pro ten nejsympatičtější z nich – Josefovské ptačí louky – hlasovalo přes 4 tisíce lidí. Ve veřejném online hlasování mohou tak znovu lidé vybrat svůj projekt sympatie od začátku srpna do konce září. Nově bude součástí soutěže i pražská kategorie. Ta má vyzdvihnout kvalitní a účinná opatření, která mohou být inspirací pro další velká města, která shodně trpí přehříváním, nedostatkem zeleně nebo bleskovými srážkami. Společnost Nestlé je také partnerem kategorie volná krajina, kde v loňském roce zvítězil projekt – Obnova krajiny na Zálučí u Blatničky – a odnesl si také cenu společnosti v hodnotě 100 000 Kč.

Nejen velká města, ale i velké společnosti hledají řešení pro dopady změny klimatu

Pozice hlavního partnera v soutěži Adapterra Awards není zdaleka první snahou Nestlé bojovat se změnami klimatu. Před časem oznámila rekordní investici ve výši 2 miliardy švýcarských franků (46,7 mld. Kč) do rozšíření využívání recyklovaných plastů na potravinářské účely a do vývoje nových udržitelných obalových řešení. Kromě toho se společnost zavázala ke snížení používání plastů z primární suroviny o jednu třetinu a do roku 2025 přejde výhradně na recyklovatelné a znovu použitelné obaly. V příštím roce také nebude žádný z jejich výrobků spojen s odlesňováním a všechny závody společnosti spotřebují o 40 % méně vody oproti roku 2010.

O soutěži Adapterra Awards:

  • Sběr nominací 4. 2. – 31. 3. 2020
  • Online přihláška je www.adapterraawards.cz v sekci o soutěži.
  • Zájemci mohou přihlásit projekty z volné krajiny, města, z pracovního prostředí nebo v kategorii náš domov.
  • Přihlášené projekty vyhodnotí odborná porota a vybere z nich čtyři nejlepší řešení, která se stanou vítězi ročníku.
  • Zároveň odborná porota vybere kvalitní řešení, která se zapojí do online hlasování veřejnosti o Cenu sympatie od 4. 8. – 30. 9. 2020.
  • Letošní novinkou je zapojení Prahy jako partnera soutěže. Odborná porota tak přidá nejlépe vyhodnocený projekt realizovaný na území hlavního města.
  • Vyhlášení vítězů proběhne na konferenci věnované adaptačním opatřením 4. 11. 2020 v Praze.
  • Všechny kvalitní projekty se stanou součástí databáze dobrých příkladů praxe Adapterra.

Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, [email protected], +420 724 420 148


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon, jako je Nescafé nebo Nespresso, až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO a další. Na Slovensku vyrábí v závodě Carpathia Prievidza široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Article Type