Sort results by
Sort results by

Nestlé oznámilo finanční výsledky za rok 2021

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha,

Globálně Nestlé zaznamenalo organický růst na úrovni +7,5 %. Roční tržby vzrostly o 3,3 % na 87,1 mld. CHF.

Globálního organického růstu +7,5 % Nestlé dosáhlo díky mimořádně pozitivnímu vývoji v kategorii kávy (např. tržby kávy Starbucks vzrostly o 17,1 %), dvojciferný růst zaznamenala také Purina PetCare.

Posilování kurzu švýcarského franku zredukovalo celkové tržby o 1,3 %. Prodeje vlastnických podílů měly negativní vliv (o -2,9 %). Růst byl ale podpořen mimo jiné pokračující dynamikou maloobchodního prodeje a stabilním oživením prodejních kanálů a reportované tržby tak vzrostly o 3,3 % na konečných 87,1 mld. CHF (vs. 84,3 mld. v roce 2020).

„V roce 2021 jsme se i nadále soustředili na naplňování naší dlouhodobé strategie a zvyšování investic do růstu, přičemž jsme se zároveň vyrovnávali s výzvami globálního dodavatelského řetězce. Náš organický růst byl silný, s rozsáhlým nárůstem tržního podílu, a to zásluhou příkladného plánování, rychlých inovací a intenzivnější digitalizace. Omezili jsme dopad mimořádné nákladové inflace díky pečlivému řízení nákladů a odpovědné cenotvorbě. Celý tým Nestlé prokázal mimořádnou vytrvalost a flexibilitu v náročném prostředí,“ říká Mark Schneider, generální ředitel Nestlé a dodává: „Náš program udržitelnosti dále pokročil. Zvyšujeme spokojenost našich spotřebitelů, pomáháme regenerovat životní prostředí a podporujeme zemědělce v našich dodavatelských řetězcích.“


Kontakt pro média:
Tereza Skrbková, manažerka korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 873


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.