Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé a Aliance pro mladé nabídnou 300 000 nových pracovních příležitostí

Aliance pro mladé
Zpět na Tiskové Zprávy
Praha,

Nestlé a Aliance pro mladé dnes oznámily, že do roku 2025 vytvoří pro mladé lidi 300 000 nových pracovních příležitostí v Evropě, na Blízkém východě a v severní Africe. Reagují tím na rostoucí nezaměstnanost mladých v důsledku pandemie COVID-19. Nestlé a dalších 300 spolupracujících firem i z Česka a Slovenska ani v současném turbulentním období neustávají v úsilí poskytovat první zaměstnání, učňovskou přípravu a stáže. Zároveň chtějí vybavit mladou generaci adekvátními digitálními a environmentálními dovednostmi pro zlepšení života celé společnosti.

Pandemie COVID-19 má obrovský dopad na společnost, zejména na mladé lidi. Nezaměstnanost mladých opět roste a v Evropě jsou bez práce již více než 3 miliony z nich . V regionu Blízkého východu a severní Afriky je nezaměstnaný téměř jeden ze tří mladých lidí. Více než kdy jindy je proto třeba vyvinout úsilí na podporu mládeže a zabránění efektu tzv. izolované generace.

„Investice do mládeže jsou nejdůležitější společenskou investicí. S našimi partnery z Aliance pro mladé jsme od zahájení iniciativy v roce 2014 studentům a absolventům nabídli již více než 450 000 pracovních míst a pracovních tréninků. Jsem hrdý na to, že v této cestě pokračujeme všichni společně,“ říká Marco Settembri, generální ředitel Nestlé pro Evropu, Blízký východ a severní Afriku.

Nestlé podporuje mladé lidi v jejich profesním životě prostřednictvím programu Nestlé needs YOUth.

Aktivity pro mladé v Nestlé Česko a Slovensko

V Česku a na Slovensku prošlo programem Nestlé needs YOUth v uplynulých čtyřech letech necelých 2 000 mladých lidí. Z nich 40 % bylo přijato na trvalý pracovní poměr, 29 % prošlo odbornými stážemi nebo učňovskými programy, a 31 % absolvovalo v Nestlé kariérní poradenství nebo jiné odborné tréninky a vzdělávání.

V období 2021 až 2025 plánujeme v aktivitách na podporu zaměstnávání mladých v Česku a na Slovensku pokračovat, abychom pomohli zlepšit jejich připravenost na požadavky trhu práce, a tedy jejich zaměstnatelnost. Hodláme zaměstnat dalších 400 mladých lidí do 30 let a spolupracovat s 500 stážisty a učni. Ti v rámci inovovaného programu Nestlé needs YOUth Academy dostanou šanci poznat fungování celé společnosti a absolvovat ucelený cyklus školení. Kromě toho budeme nadále prezenčně nebo digitálně spolupracovat s vysokými školami v Česku i na Slovensku, abychom mohli zprostředkovat zkušenosti našich nejlepších expertů studentům, a přispět tak k zlepšení jejich konkurenceschopnosti na trhu práce.

 

V širším kontextu Nestlé v programu Nestlé needs YOUth zrealizuje následovné aktivity:

  • Poskytne 20 000 příležitostí prvního zaměstnání a 20 000 učňovských a odborných stáží v Evropě, na Blízkém východě a v severní Africe do roku 2025. Od spuštění Nestlé needs YOUth v roce 2013 společnost poskytla již více než 26 000 stáží. Během karantény například poskytovalo Nestlé pro své učně digitální školení, které jim umožnilo absolvovat předepsanou výuku.
    Zdroj: Eurostat, News release, Euro indicators, 1. říjen 2020
  • Digitální dovednosti. Nestlé nově vyvinulo YOUth eBusiness Academy. Učni a stážisté zapsaní do programu získají pokročilé digitální dovednosti (vyhledávání, zpracování dat, elektronický obchod) a po dokončení obdrží oficiální osvědčení. Zvláštní pozornost je věnována digitálním dovednostem v továrnách. V roce 2019 zahájilo Nestlé partnerství se společností Microsoft, aby umožnilo učňům v továrnách získat certifikaci digitálních dovedností.
  • Podpora zemědělského podnikání. Nestlé spolupracuje s mladými zemědělci na rozšiřování udržitelných zemědělských postupů. Tímto způsobem chce urychlit přechod k uhlíkově neutrálnímu potravinovému dodavatelskému řetězci a dosáhnout nulových čistých emisí skleníkových plynů do roku 2050. Ve Velké Británii Nestlé již spolupracuje s chovateli mléka a mléčných výrobků na zlepšení udržitelnosti jejich farem a rozvoji udržitelnějšího a efektivnějšího dodavatelského řetězce.
  • Online aktivity „připravenosti na práci“. Nestlé bude i nadále organizovat a účastnit se digitálních a prezenčních kariérních veletrhů a workshopů na podporu mladých uchazečů o zaměstnání.
  • Podpora podnikání. Pod vedením EY se Nestlé a Aliance pro mladé spojily s Junior Achievement Europe – největším evropským poskytovatelem podnikatelského vzdělávání, aby pomohly mladým Evropanům získat podnikatelské dovednosti. Prostřednictvím tohoto partnerství již více než 550 studentů získalo za poslední tři roky mezinárodní kvalifikaci Entrepreneurial Skills Pass.

 

O Alianci pro mladé

Aliance pro mladé, založená společností Nestlé v roce 2014, se zavázala pomoci mladým lidem najít své místo na trhu práce. Poskytuje mladým lidem smysluplné pracovní příležitosti a zkušenosti prostřednictvím stáží a učňovského vzdělávání. Společnosti dále pomáhají mladým lidem připravit se na práci tím, že jim nabízejí praktické rady, CV kliniky nebo přípravu na pohovor. Partneři Aliance pro mladé jsou aktivními členy Evropské aliance pro učňovskou přípravu Evropské komise.

V Česku a na Slovensku má Aliance pro mladé 83 členů z různých odvětví. Mezi celoevropské partnery patří poskytovatel personálních řešení Adecco Group, pojišťovna AXA, profesionální organizace služeb EY, společnost Facebook, technologická společnost Microsoft, výrobce potravin a nápojů Nestlé, spotřebitelská skupina Nielsen, komunikační firma Publicis Groupe nebo mezinárodní právnická firma White & Case a další. K dnešnímu dni se k Alianci pro mladé připojilo více než 300 společností z celé Evropy.


Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, [email protected], +420 724 420 148


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.