Dražší vstupy zvýší ceny výrobků Nestlé

Zpět na Tiskové Zprávy
Praha,

Rostoucí ceny vstupních surovin a dalších nákladů spolu s nestabilitou zapříčiněnou pandemií covid-19 nutí společnost Nestlé zvýšit ceny svých výrobků. Ke zdražení dojde v následujících měsících napříč hlavními kategoriemi. Zvýšené náklady na obstarání strategických surovin, logistiky, energií a obalových materiálů společnost dokáže kompenzovat z růstu a vnitřních rezerv pouze částečně. Upravené ceny zabezpečí stabilitu výroby a dodávek na pulty českých obchodů při zachování vysoké kvality výrobků.

„V roce 2020 pandemie covid-19 způsobila vysokou nestálost na trhu. Snižovala se výrobní kapacita, byla limitována doprava a zvyšovaly se nároky na hygienická a protipandemická opatření. K tomu se přidaly klimatické změny, které způsobily horší úrodu. Nárůst cen komodit se nejvíce dotkl segmentu kávy, kde ceny arabiky a robusty vzrostly o desítky procent v důsledku sucha a mrazů v Brazílii a vyšších cen dopravy. Klimatické změny způsobily také zvýšenou poptávku a následný růst cen u pšenice a kukuřice, které jsou hlavní složkou zejména cereálií. Výrazně vzrostla cena olejů, které se používají při výrobě široké škály potravin. Nedostatek cukru ovlivnil výrobu čokolád a sladkostí. Zhoršená dostupnost a navýšení cen u obalových materiálů zase zasáhlo produkty napříč všemi kategoriemi. Současná ekonomická situace nás tak nutí zvyšovat ceny u vybraných kategorií produktů v rozmezí 4 % až 13 %,“ říká Robert Kičina, tiskový mluvčí Nestlé Česko.

Změna cen je nezbytná pro zachování kvality produktů, která je pro Nestlé absolutní prioritou. Společnost hodlá i nadále aplikovat nejvyšší standardy v oblasti receptur a nutričního složení bez kompromisů. Nadále bude investovat do dodavatelů zemědělských surovin, aby zajistila požadovanou kvalitu surovin. Nepřiměřený tlak na drobné dodavatele by totiž nutně vedl buďto k poklesu kvality nebo k dotlačení těchto dodavatelů do neudržitelné ekonomické situace. Prioritou je také zavádění postupů regenerativního zemědělství s cílem zabránit masivní degradaci půdy, zlepšit její kvalitu a úrodnost a zvýšit schopnost vázat CO2. Tyto investice vnímá Nestlé jako nezbytné i v době vysoké nestálosti na trhu.


Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer korporátní komunikace, [email protected], +420 724 420 148


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé, Nespresso nebo Purina až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.