Sort by
Sort by

Nestlé zdvojnásobí úsilí v boji proti změně klimatu. Zaměří se na regenerativní zemědělství a elektřinu z obnovitelných zdrojů

Nestlé zdvojnásobí úsilí v boji proti změně klimatu
Zpět na Tiskové Zprávy
Praha

Nestlé jako jedna z prvních společností ze signatářů závazku „Business Ambition for 1,5 ° C“ představilo svůj podrobný plán na snížení emisí CO2. Společnost přijme opatření ke snížení svých emisí na polovinu do roku 2030 a na dosažení nulových čistých emisí do roku 2050. Zaměří se na podporu zemědělců a dodavatelů při rozvoji tzv. regenerativního zemědělství, výsadbu stovek milionů stromů v průběhu příštích 10 let a dokončení úplného přechodu společnosti na elektřinu z obnovitelných zdrojů do roku 2025. Zároveň bude neustále zvyšovat počet uhlíkově neutrálních značek.

„Přijetí rázných opatření na řešení změny klimatu má pro nás strategický význam. Pomůže nám zajistit dlouhodobý úspěšný rozvoj společnosti a přispěje k udržitelné budoucnosti pro další generace," říká Paul Bulcke, předseda představenstva Nestlé.

Při sestavování plánu Nestlé komplexně přezkoumalo uhlíkovou stopu svých obchodních a výrobních aktivit. Jedním ze zjištění bylo, že Nestlé v roce 2018 svou činností přispělo ke vzniku 92 milionů tun emisí skleníkových plynů. Tato hodnota bude sloužit jako východisko při vyhodnocování úspěšnosti realizovaných aktivit.

„Řešení klimatických změn nesnese odkladu a ani my si nemůžeme dovolit čekat. Pokud chceme být v podnikání dlouhodobě úspěšní, musíme jednat,“ uvedl Mark Schneider, generální ředitel společnosti Nestlé. „Působíme téměř ve všech zemích světa a máme dosah a možnosti, aby naše aktivity přispěly k reálné změně. Budeme spolupracovat se zemědělci, obchodními partnery, vládami, nevládními organizacemi a našimi zákazníky s cílem snižovat naši ekologickou stopu.“

K dosažení nulových čistých emisí bude Nestlé realizovat aktivity ve třech oblastech:

  1. Společnost již dnes spolupracuje s více než 500 000 zemědělci a 150 000 dodavateli na zavádění postupů tzv. regenerativního zemědělství. Takové postupy zlepšují zdraví půdy a udržují a obnovují rozmanité ekosystémy. Nestlé motivuje zemědělce tím, že za dodané komodity vyplácí bonusy, nakupuje větší množství a spolufinancuje potřebné kapitálové výdaje. Společnost očekává, že do roku 2030 bude z regenerativního pěstování získávat 14 milionů tun svých surovin.

    Nestlé dále rozšíří svůj program zalesňování a v příštích 10 letech vysadí každý rok 20 milionů stromů v oblastech, odkud získává suroviny. Do roku 2022 chce všech 8 klíčových komodit, jako například palmový olej a sója, získávat výhradně z neodlesněných území. Více stromů znamená více stínu pro plodiny, více pohlcených emisí CO2, vyšší výnosy, lepší biodiverzitu i zdraví půdy. Díky takovýmto aktivitám Nestlé buduje dlouhodobá partnerství a poskytuje komunitám farmářů větší jistotu a vyšší příjmy.

  2. Ve výrobě a obchodních činnostech Nestlé v příštích pěti letech dokončí přechod svých 800 provozoven v 187 zemích na elektřinu z obnovitelných zdrojů. Společnost nahradí svůj globální vozový park prostředky s nižšími emisemi a zavede plán trvalého omezení služebních cest do roku 2022. Ve svých prostorách také zavádí opatření na ochranu a regeneraci vody a proti plýtvání potravinami.

  3. V rámci svého produktového portfolia Nestlé neustále rozšiřuje nabídku rostlinných potravin a nápojů a mění složení výrobků tak, aby byly ohleduplnější k životnímu prostředí. Společnost zvyšuje počet uhlíkově neutrálních značek, aby dala spotřebitelům příležitost přispět k boji proti změně klimatu. Značky rostlinných produktů Garden Gourmet a Garden of Life dosáhnou uhlíkové neutrality do roku 2022. Značka Sweet Earth a další takové do roku 2025. Přidají se tak ke značkám Nespresso, S. Pellegrino, Perrier a Acqua Panna, které budou uhlíkově neutrální do roku 2022, zatímco ostatní značky Nestlé Waters budou následovat do roku 2025.

Magdi Batato, výkonný viceprezident a výrobní ředitel Nestlé, uvedl: „Téměř dvě třetiny našich emisí pocházejí ze zemědělství. Je tedy zřejmé, že regenerativní zemědělství a zalesňování jsou nejdůležitějšími aktivitami na naší cestě k nulovým čistým emisím. Budeme pokračovat ve snižování emisí ve výrobě a ve zdokonalování našeho produktového portfolia. Máme jasný plán a jsme odhodláni ho naplnit.“

Nestlé nechalo své cíle v oblasti snižování emisí schválit iniciativou Science Based Targets (SBTi). SBTi sdružuje neziskové organizace a je považována za mezinárodní zlatý standard při posuzování závazků nulových čistých emisí. O plnění svého plánu bude Nestlé každoročně transparentně informovat.


Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, [email protected], +420 724 420 148


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Zpět na začátek