V širším kontextu Nestlé v programu Nestlé needs YOUth zrealizuje následovné aktivity:
- Poskytne 20 000 příležitostí prvního zaměstnání a 20 000 učňovských a odborných stáží v Evropě, na Blízkém východě a v severní Africe do roku 2025. Od spuštění Nestlé needs YOUth v roce 2013 společnost poskytla již více než 26 000 stáží. Během karantény například poskytovalo Nestlé pro své učně digitální školení, které jim umožnilo absolvovat předepsanou výuku.
Zdroj: Eurostat, News release, Euro indicators, 1. říjen 2020
- Digitální dovednosti. Nestlé nově vyvinulo YOUth eBusiness Academy. Učni a stážisté zapsaní do programu získají pokročilé digitální dovednosti (vyhledávání, zpracování dat, elektronický obchod) a po dokončení obdrží oficiální osvědčení. Zvláštní pozornost je věnována digitálním dovednostem v továrnách. V roce 2019 zahájilo Nestlé partnerství se společností Microsoft, aby umožnilo učňům v továrnách získat certifikaci digitálních dovedností.
- Podpora zemědělského podnikání. Nestlé spolupracuje s mladými zemědělci na rozšiřování udržitelných zemědělských postupů. Tímto způsobem chce urychlit přechod k uhlíkově neutrálnímu potravinovému dodavatelskému řetězci a dosáhnout nulových čistých emisí skleníkových plynů do roku 2050. Ve Velké Británii Nestlé již spolupracuje s chovateli mléka a mléčných výrobků na zlepšení udržitelnosti jejich farem a rozvoji udržitelnějšího a efektivnějšího dodavatelského řetězce.
- Online aktivity „připravenosti na práci“. Nestlé bude i nadále organizovat a účastnit se digitálních a prezenčních kariérních veletrhů a workshopů na podporu mladých uchazečů o zaměstnání.
- Podpora podnikání. Pod vedením EY se Nestlé a Aliance pro mladé spojily s Junior Achievement Europe – největším evropským poskytovatelem podnikatelského vzdělávání, aby pomohly mladým Evropanům získat podnikatelské dovednosti. Prostřednictvím tohoto partnerství již více než 550 studentů získalo za poslední tři roky mezinárodní kvalifikaci Entrepreneurial Skills Pass.
O Alianci pro mladé
Aliance pro mladé, založená společností Nestlé v roce 2014, se zavázala pomoci mladým lidem najít své místo na trhu práce. Poskytuje mladým lidem smysluplné pracovní příležitosti a zkušenosti prostřednictvím stáží a učňovského vzdělávání. Společnosti dále pomáhají mladým lidem připravit se na práci tím, že jim nabízejí praktické rady, CV kliniky nebo přípravu na pohovor. Partneři Aliance pro mladé jsou aktivními členy Evropské aliance pro učňovskou přípravu Evropské komise.
V Česku a na Slovensku má Aliance pro mladé 83 členů z různých odvětví. Mezi celoevropské partnery patří poskytovatel personálních řešení Adecco Group, pojišťovna AXA, profesionální organizace služeb EY, společnost Facebook, technologická společnost Microsoft, výrobce potravin a nápojů Nestlé, spotřebitelská skupina Nielsen, komunikační firma Publicis Groupe nebo mezinárodní právnická firma White & Case a další. K dnešnímu dni se k Alianci pro mladé připojilo více než 300 společností z celé Evropy.
Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, [email protected], +420 724 420 148
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před více jak 150 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.