KitKat bude do roku 2025 uhlíkově neutrální

KitKat bude do roku 2025 uhlíkově neutrální

KitKat, jedna z nejpopulárnějších čokoládových značek na světě, se dnes zavázala, že do roku 2025 dosáhne uhlíkové neutrality. Cílem KitKat je snížit emise vznikající při získávání surovin, výrobě produktu a jeho distribuci o více než 50 %. U emisí, které nelze eliminovat, bude značka investovat do náhradních řešení snižujících výskyt skleníkových plynů v atmosféře.

„Většina emisí u KitKat vzniká při získávání a zpracování jejích přísad, jako je kakao a mléko. Proto je naším cílem tyto emise co nejvíce snížit, a to především prostřednictvím obnovy lesů a podpory regenerativní zemědělství. KitKat je značkou, která již má bohaté zkušenosti se zlepšováním udržitelnosti svého dodavatelského řetězce. Například od roku 2016 získává 100 % svého kakaa udržitelným způsobem díky inciativě Nestlé Cocoa Plan,“ říká Robert Kičina, tiskový mluvčí Nestlé Česko.

Regenerativní zemědělství, obnovitelná elektřina i 100% udržitelné kakao

S cílem dosáhnou uhlíkové neutrality má Nestlé v plánu posílit spolupráci značky s pěstiteli kakaa, palmového oleje, obilovin, cukru a mléčných výrobků při zavádění regenerativních postupů pěstování. Zemědělské metody, jako je omezování syntetických hnojiv, méně invazivní obdělávání půdy a výsadba stromů, pomůžou vázat v půdě více uhlíku z atmosféry, zvýší biologickou rozmanitost a produktivitu na farmách. Nestlé dále pomůže farmářům zasadit do roku 2025 pět milionů stínících stromů v lokalitách, kde pro KitKat získává kakao.

Společnost hledá nové způsoby, jak dokončit přechod na 100% obnovitelnou elektřinu ve všech továrnách do konce roku 2025. V některých závodech, kde se KitKat vyrábí, již Nestlé obnovitelnou elektřinu využívá. Ve Velké Británii například získává elektřinu z větrných farem a na Středním východě a v Brazílii ze solárních elektráren. Důležitým úspěchem je také snížení spotřeby energie při výrobě Kitkat o více než 40 % za uplynulých 20 let.

Kroky k uhlíkové neutralitě značky KitKat jsou součástí úsilí Nestlé o celkové snížení ekologické stopy společnosti. Nestlé se zavázalo snížit emise skleníkových plynů o polovinu do roku 2030 a dosáhnout čistých nulových emisí v celém hodnotovém řetězci nejpozději do roku 2050.


Kontakt pro média:
Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, [email protected], +420 724 420 148


Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 187 zemích světa, zaměstnává přes 270 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je přinášet sílu potravin pro zlepšení života nás i příštích generací. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.