V poslední době několik mediálních příběhů zpochybnilo zdravotní přínos potravin a nápojů od společnosti Nestlé. Jsme přesvědčeni, že naše široké portfolio pozitivně přispívá ke zdraví a duševní i tělesné pohodě komunit, v rámci kterých působíme.
Nedostatečná výživa je ve všech jejích podobách (jak nadměrná výživa, tak podvýživa) závažným celosvětovým problémem, který má mnoho příčin. K vyřešení tohoto problému je toho třeba ještě mnoho udělat. Věříme, že rozsah a dosah naší společnosti nám umožňuje k řešení smysluplně přispívat a podporovat pozitivní změny.
Společnost Nestlé pracuje na celofiremním projektu, jehož cílem je aktualizace průkopnické strategie výživy a zdraví.
Pohlížíme na celé naše portfolio napříč různými fázemi života lidí, abychom zajistili, že naše produkty pomáhají plnit jejich nutriční potřeby a podporují vyváženou stravu.
Naše úsilí vychází z pevných základů celých desetiletí práce zaměřené na zlepšení nutriční stop našich produktů. V posledních dvou desetiletích jsme v našich produktech například významně snížili obsah cukrů a solí, a to o 14-15% jen za posledních 7 let.
Během posledních let jsme na trh uvedli tisíce produktů pro děti a rodiny, které splňují externí výživová měřítka. Prostřednictvím našich cenově dostupných a výživných produktů jsme také distribuovali miliardy dávek mikroživin.
Při zvažování naší budoucí strategie výživy se nejprve zaměřujeme na posouzení té části našeho portfolia potravin a nápojů, která může být porovnána se systémy externího profilování výživy. Systémy, jako jsou hodnocení Health Star Rating a Nutri-Score, jsou v tomto ohledu užitečné a umožnují spotřebitelům činit informovaná rozhodnutí. Ty však nezachytí vše. Přibližně polovina našich tržeb není těmito systémy pokryta. Patří sem kategorie jako kojenecká výživa, speciální zdravotní produkty a krmivo pro domácí zvířata, které se řídí regulovanými výživovými normami.
Věříme, že zdravé stravování znamená nalezení rovnováhy mezi tělesnou a duševní pohodou a požitkem. K tomu patří i mít dostatek prostoru pro to, abychom si jídlo dopřáli a konzumovali ho s mírou.
Směr naší cesty se nezměnil a je jasný: budeme i nadále činit naše portfolio chutnějším a zdravějším.
Co děláme pro zlepšení výživové hodnoty vašich produktů?
Do našich stávajících produktů přidáváme přísady jako celá zrna, bílkoviny, vlákninu a mikroživiny, a také v nich snižujeme obsah cukrů, solí a nasycených mastných kyselin. Od roku 2017 jsme uvedli na trh více než 4 000 výživných produktů, které umožnují poskytovat dětem a rodinám lepší výběr. Od doku 2017 jsme také dosáhli snížení obsahu cukru ve výši 4,5%, snížení obsahu solí ve výši 3,8% a splnili cíl 10% snížení obsahu nasycených mastných kyselin stanovený v roce 2014.
Pracujeme na zjednodušení seznamů přísad, abychom spotřebitelům usnadnili pochopení obsahu jejich potravin a oni tak mohli učinit lépe informovaná rozhodnutí. Do oblastí, ve kterých je zjištěno, že je místní strava nedostatečná, dodáváme potraviny a nápoje obohacené o klíčové mikroživiny, jako je železo, jód, vitamin A a zinek.
Kromě toho rozšiřujeme naši nabídku rostlinných potravin a nápojů.
Co dělá společnost Nestlé pro omezení vlastních marketingových aktivit zaměřených na děti, které se týkají produktů s vysokým obsahem soli, cukru a tuků?
Společnost Nestlé striktně dodržuje normy vztahující se na reklamu a marketingové aktivity zaměřené na děti. Nestlé nedělá reklamu zaměřenou na děti mladší 6 let. Nedávno jsme posílili naše Zásady marketingové komunikace cílené na děti (PDF, 5MB). Zavedli jsme přísnější výživová kritéria pro potraviny a nápoje nabízené k prodeji dětem ve věku od 6 do 12 let (např. dětem nenabízíme cukrovinky, sušenky nebo zmrzlinu). Zajišťujeme, aby potraviny a nápoje prodávané ve školách splňovaly přísná výživová kritéria. Dodržujeme také externí marketingové přísliby, včetně závazků Mezinárodní aliance pro potraviny a nápoje (IFBA), příslib EU a závazky na místní úrovni.
Co dělá společnost Nestlé pro boj s obezitou?
Obezita je vážným globálním problémem. Již více jak deset let podniká společnost Nestlé důležité kroky k boji s tímto problémem a přispívá k jeho řešení, a to ve spolupráci s organizacemi veřejného zdraví, vládami a dalšími zúčastněnými stranami.
Chceme lidi inspirovat k tomu, aby jedli vyváženou stravu a žili zdravěji. V roce 2020 jsme prostřednictvím našeho programu Nestlé for Healthier Kids (Nestlé pro zdravější děti)oslovili více jak 33 milionů dětí.
Jak jsou produkty společnosti Nestlé klasifikovány v rámci systémů externího profilování výživy?
Systémy hodnocení jako Health Star Rating a Nutri-Score jsou užitečné, protože spotřebitelům umožňují činit informovaná rozhodnutí tím, že zjistí, které možnosti jsou v dané kategorii produktů nejzdravější. Jsou také pobídkou k tomu, aby byly potraviny zdravější díky nabízeným jasným standardům. Ve společnosti Nestlé jsme zahájili naši cestu změn složení produktů již před více než 20 lety, a to prostřednictvím snižování obsahu cukrů, solí a nasycených mastných kyselin v potravinách, a přidáváním složek jako celých zrn, bílkovin, vlákniny a mikroživin. Směr naší cesty se nezměnil a je jasný: budeme i nadále činit naše portfolio chutnějším a zdravějším.